Marketing - wykłady i ćwiczenia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 357
Wyświetleń: 2688
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - wykłady i ćwiczenia - strona 1 Marketing - wykłady i ćwiczenia - strona 2 Marketing - wykłady i ćwiczenia - strona 3

Fragment notatki:

Zagadnienia, jakie zostały poruszone w pliku, to m.in.: produkt, rynek nabywców, popyt. A także: otoczenie bliższe, otoczenie dalsze oraz definicje marketingu w jego różnych koncepcjach.


(…)

… podejmowane wielokrotnie na podstawie zwyczaju, reguły, przepisu itp.
ĆWICZENIA 2 - 26. X 2011r.
Potrzeby: Rola: Klient (jakiekolwiek)
Konsument (konsumpcyjne)
Potrzeba - różnica między stanem obecnym, a stanem pożądanym
Motyw - narastanie do zaspokojeni potrzeby POTRZEBA POSZUKIWANIE INFORMACJI OCENA ALTERANTYW PODEJMOWANIE DECYZJI I ZAKUP OCENA I ZACHOWANIE POZAKUPOWE Istota segmentacji rynku - jest to podział rynku (konsumentów) wg. określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców, czyli segmentów, które wyznaczają dla przedsiębiorstwa obszar działania i stanowią punkt odniesienia przy formowaniu strategii.
Cele segmentacji rynku:
określenie i wybór obszaru działania, czyli rynku docelowego dla przedsiębiorstwa
sformułowanie i sprecyzowanie profilu działalności oraz określenie aparatu narzędziowego…
… nastawienia, zachowań
przygotowanie kwestionariusza (wykorzystanie danych z wywiadów) - zebranie danych na temat: cech i rankingu ich ważności, postaw wobec kategorii produktu, rozpoznawanie, ocena marek towarów, wzorów użytkowania produktu
etap analizy:
analiza czynnikowa danych - usunięcie zmiennych o wysokim stopniu skorelowania
analiza grupowa - stworzenie określonej liczby maksymalnie różniących…

SEGMENTACJA RYNKU
podział konsumentów
Duży segment Mały segment
w skali rynku (mało) w skali rynku (dużo)
konsumentów (dużo) konsumentów (mało)
segment niespójny segment spójny
1000 osób 100 osób
10 % kupi po 10 zł 50 % kupi po 15 zł
zysk 1000 zł zysk 750 zł
WYKŁAD 2 - 14. XI 2011r.
„ZŁOTE MYŚLI” KOTLERA:
„Marketing nie może być tym samym, co sprzedaż, gdyż zaczyna się znacznie wcześniej, niż firma ma produkt gotowy do sprzedania.
Marketing to zadanie domowe dla menadżerów, którzy muszą ocenić potrzeby klientów, zbadać ich zakres i intensywność, a także określić, czy istnieje szansa na uzyskanie korzyści i zysków.”
„Sprzedawanie pojawią się dopiero wtedy, gdy produkt zostanie wytworzony. Od tej chwili marketing troszczy się o dalsze życie produktu, podejmuje starania o nowych klientów, stara…
… i materiałach promocyjnych
Sposoby markowania oferty:
marki rodzinne - oznaczanie jedną marką wszystkich produktów firmy lub ich grup. Wykorzystuje się tu zjawisko przenoszenia lojalności nabywców na nowe produkty danej firmy tzw. „metodą halo”. Np.: Levi's, Philips, Dr. Irena Eris- Lirene, Under 20, Men, Bodycut.
Nie warto markować w sposób rodzinny produktów znacznie różniących się jakością, ceną, cechami…

MARKETING
WYKŁAD 1 - 17. X 2011r.
Produkt (oferta)- to co możemy zaoferować w celu zaspokojenia potrzeb klientów indywidualnych bądź instytucjonalnych. Ofertą może być wyrób materialny, usługa (w tym informacja), dobro intelektualne (pomysł), a także osoba, miejsce, działanie, organizacja i idea.
Produkt można otrzymać różnymi sposobami: poprzez produkcję na własne potrzeby, wymuszenie, żebranie
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz