To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
MARKA I OPAKOWANIE PRODUKTU Marka inaczej Znak towarowy jest to nazwa, pojęcie, znak, symbol, lub konfrontacja tych elementów, stworzona w celu oznaczenia produktu i odróżnienia go od oferty konkurencji. Sześć poziomów znaczeniowych Marki: Cechy
Korzyści
Wartości
Kultura
Osobowość
Użytkownik
Funkcje marki: Nazwa handlowa (firmy) -Nazwa lub skrót nazwy przedsiębiorstwa, wytwarzającego produkt lub zajmującego się jego sprzedażą. Można wykorzystywać słowa mające na celu wywołanie określonych skojarzeń jak:
Nazwa handlowa staje się marką handlową , gdy zostaje wpisana w pewną figurę(np. ……..…………………………) lub jest napisana w charakterystyczny sposób (………………………………………………………………………….)
Znak firmowy (logo) - niewerbalna część marki. Stworzony przez: symbole, figury geometryczne, specyficzny kształt liter i cyfr, kolory, melodie i inne. (……………………………………………………………………)Znaki handlowe są markami.
Znak handlowy/ochronny (trade mark) - marka lub jego część zastrzeżona prawnie. Prawa autorskie - przepisy upoważniające autora do decydowania o użytkowaniu marki i czerpaniu z niego korzyści. Narzędzia budowania marki :
public relations i informacje prasowe - artykuły zamieszczone w odpowiednich gazetach i czasopismach, pojawienie się produktu w filmie
sponsoring - promowanie podczas sponsorowanych imprez
kluby i grupy konsumenckie - scalanie grup konsumenckich
wizyty w fabrykach - wycieczki po firmie
pokazy handlowe - okazja do budowania świadomości marki i zainteresowania nią
organizacja imprez infrastruktura publi czna - np. budowanie ścieżek rowerowych
marketing odpowiedzialny społecznie - przeznaczanie pieniędzy na cele charytatywne
wysoka wartość za pieniądze - oferowanie określonej wartość za daną cenę
osobowość założyciela lub znana osoba publiczna - pozytywny wpływ założyciela lub znanej osoby publicznej
marketing poprzez telefonie komórkową - dowiadywanie się o markach za pośrednictwem telefonów komórkowych (dotyczy przyszłości)
Rodzaje marek: Korzyści marki: Korzyści z silnej marki dla konsumentów Korzyści z silnej marki dla producentów Rozpoznanie określonych produktów na rynku
Wyższa zyskowność sprzedaży
Ochrania cechy produktu przed skopiowaniem przez konkurencję
(…)
…, Rutkowski, Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, strony: 237 - 239 Kotler P., Marketing, rozdział 14
Szwacka J. , Marketing produktów żywnościowych, rozdziały: 9.6, 9.7
18 maja 2011
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)