Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska
Marketing Międzynarodowy
Wykład VIII – Marka a znak towarowy
1. Marka – definicja:
Marka – kombinacja produktu fizycznego, nazwa marki, opakowania reklamy oraz towarzyszących im działań
2. Znak towarowy „marka w ujęciu legislacyjnym”:
Znak towarowy – rysunek, obraz, kompozycja kolorystyczna, litera, cyfra, wyraz, liczba, forma plastyczna,
melodia. Jest to każda forma oznaczenia która nadaję się do odróżnienia towarów wytworzonych lub
wprowadzonych do obrotu przez inne przedsiębiorstwa podlegające ochronie prawnej.
Marka lub część marki która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączoną własność jednego sprzedawcy nazywa
się znakiem towarowym. Wszystkie znaki towarowe są markami, natomiast nie wszystkie marki są znakami
towarowymi.
3. Istota znaku towarowego:
Znak towarowy jest:
ważnym składnikiem majątku przedsiębiorstwa
jego wartość podlega m.in. na wyrobieniu w świadomości kupujących pozytywnego wrażenia o jakości,
estetyce itp. towarów oznaczonych określonym znakiem
znak towarowy tworzą nazwa handlowa i znak marki
4. Znak towarowy tworzą:
Nazwa handlowa:
podmiotu gospodarczego wytwarzającego dany produkt
przedsiębiorstwa zajmującego się jego dystrybucją
użytkowana w sferze stosunków handlowych z nabywcami
Znak marki:
może oznaczać pozycję asortymentową
rynkowy wizerunek produktu
Znak marki – to część, która nie może zostać wyrażona słownie
Logotyp – to nazwa firmy lub jej skrót, zapisany w charakterystyczny sposób (specyficznym krojem pisma, literami
w firmowych kolorach
Logo marki – odgrywa podobną rolę jak jej nazwa. Powinno pomagać w rozpoznawaniu i sponsorowaniu oferty
oraz stanowi jej znak gwarancyjny.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)