To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Prof. Sobczyk, Marketing usług, wykład 6, (sem. VI)
Wy 6 Elementy działań firmy na rynku: marketing-mix: produkt ,personel ,promocja, dystrybucja, cena.
Niektórzy badacze dodają jeszcze do marketingu mix: proces (procedura świadczenia usługi), warunki materialne procesu świadczenia usługi (phisical process)
Personel kształtuje wizerunek firmy w sposób widoczny i trwały. W ujęciu marketingowym usługa jest produktem.
Kompozycja marketingu w handlu:
1.Asortyment towarów (jakość, marka handlowa, szerokość głębokość; produkt zastąpiony asortmentem
2. cena (poziom, marże, formy płatności)
3.komunikacja (promocja wizerunek)
4.lokalizacja (sklepu , towarów udogodnienia )
5.Usługi sprzedażowe (formy obsługi , warunki zakupu ,porady)
6. Usługi posprzedażowe(dostawa serwis reklamacja)
Marketing partnerski- postawienie na nawiązanie i utrzymanie z klientem przez firmę długotrwałych więzi- zwiększenie lojalności klienta. Określenie marketing partnerski powstało w drugiej połowie lat 80. XX wieku- badanie sektora usług finansowych. Pierwszym krokiem jest nawiązanie relacji (pozyskanie klienta), kolejnym krokiem jest utrzymanie klienta. Koszty za zdobycie nowych klientów sa 6 razy wyższe niż utrzymanie stałych lojalnych klientów. Korzyści z posiadania klientów lojalnych:wielkość zysków generowanych przez klienta w kolejnych latach w branzy finansowej KONCEPCJE MARKETINGOWE MARKETING TRANSAKCJI
cechy produktu są najważniejsze
koncentracja na pojedynczej sprzedaży w krótkim okresie
obsługa klienta niezbyt ważna
małe przywiązanie klienta do firmy
jakość kształtuje dział produkcji
czasowy i pośredni kontakt z klientem
MARKETING PARTNERSKI (RELACJI)
korzyści z zakupu są najważniejsze
koncentracja na utrzymaniu klientów w długim okresie
obsługa klienta bardzo ważna
duże przywiązanie klienta do firmy
o jakość dbają wszyscy
stały i bezpośredni kontakt z klientem
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)