Wykład 02.03.2009

Nasza ocena:

3
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1491
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład 02.03.2009 - strona 1 Wykład 02.03.2009 - strona 2 Wykład 02.03.2009 - strona 3

Fragment notatki:


Wykład 02,03.2009
Istotę marketingu sprawdza się do:
- podporządkowania wszystkich działań w sferze produkcji obrotu, świadczeniu usług życzeniom finalnego nabywcy
- pobudzaniu i rozwijaniu jego potrzeb
Wszelka aktywność marketingowa składa się z 2 działań:
- wyboru celu - jest nim zazwyczaj grupa ludzi, do których firma chce dotrzeć, zaspokajając ich potrzeby (segment)
Segmentacja= wybór celu (ale to nie znaczy, że tym samym produktu zmiksowanego)
- ustalenia kompozycji elementów marketingu, czyli czynności, które pozwolą najefektywniej wykonać to zadanie.
Promocja - wszelkie formy kontaktowania się z bankiem
4 P:
- produkt
- cena
- dystrybucja
- promocja
- personel
stara prawda głosi, że gdyby klienci zaczęli kupować jedynie to, czego naprawdę potrzebują, światowa gospodarka popadłaby w kryzys, z którego nie mogłaby się podźwignąć
dla rynku klient jest bogiem: on powołuje do życia i on je odbiera
dlatego też wiedza o klientach nie zamyka się już w zwykłym „nasz klient - nasz pan”
to potężne kompendium na temat tego, jaki klient jest i jakim może być, jeżeli odpowiednio się skategoryzuje
Klient w centrum zainteresowania
Spotkanie to początek.. Współpraca to postęp. Pozostanie razem to sukces (Henry Ford)
Najlepsze pomysły przychodzą mi do głowy, gdy sobie wyobrażę, że jestem własnym klientem (Charles Lazarus)
Nie wystarczy, że nasi menadżerowie są wspaniałymi biznesmenami i świetnymi technikami, jeżeli stracili z oczu człowieka - swojego klienta
Każdy interes to randka z przyszłością (Schwarzmann)
Poziom mobilności klienta bankowego jest szacowany na 9%
* gdy co 4 tygodnie rozmawiam ze swoimi klientami, interes idzie dobrze. Jeśli widzę ih co 4 miesiące, sytuacja zaczyna być nie pewna. Gdy minie 14 m-cy najprawdopodobniej ich straciłem.
Zmiana roli marketingu:
- marketing produktów konsumpcyjnych - 1950
- marketing produktów przemysłowych - 1960
- marketing instytucji niedochodowych - 1970
- marketing usług - 1980
Marketing partnerski - budowanie lojalności klientów bankowych jest podstawą tego marketingu
Etapy adaptacji działań marketingowych przez firmy usługowe (banki)
- sprzedaż
- rozwój produktu
- różnicowanie produktu
- analiza potrzeb klientów
- obsługa klienta
- jakość usług
- integracja i marketing partnerski
Marketing partnerski - to pozyskiwanie , utrzymywanie i wzbogacanie relacji z klientem (pozyskanie t tylko pierwszy etap)


(…)

…) tylko budowanie trwałych kontaktów (marketing partnerski)
(podstawa to zachowanie równowagi sił i środków przeznaczonych na zdobycie nowego i utrzymanie starego klienta)
Wg Rogolińskiego
Marketing relacyjny to mobilizacja personelu mającego na celu uczynić z nabywcy nie tylko współtwórcę wartości produktu, ale związać go trwale z firmą
Wg Gordona
Marketing relacyjny to ciągły proces poszukiwania i tworzenia…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz