Marketing usług - wykład 5(sem.VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 777
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - wykład 5(sem.VI) - strona 1 Marketing usług - wykład 5(sem.VI) - strona 2

Fragment notatki:

Wy 5
Rola i znaczenie handlu:
Handel- zawodowe pośredniczenie w wymianie towarów na rynku , odkupienie produktów od producentów oraz sprzedaż finalnym nabywcom. Handel stanowi podstawowe ogniwo kanałów dystrybucji, które polega na dostarczeniu w odpowiednie miejsce i czasie produktu, którego oczekują nabywcy.
Funkcje handlu:
-transportowe, magazynowania, logistyczne- funkcje dotyczące ruchów towarów
-dodawanie wartości /użyteczności towarom (np. sortowanie, porcjowanie)
-funkcja informacyjna (handlowcy mają bezpośrednio styczność z nabywcami, badanie potrzeb preferencji nabywców)
-edukacyjna
-aktywne oddziaływanie na rynek (rozwinięta sieć handlu działa pobudzająco na popyt)
-redystrybucja dochodów ludności
-efektywnościowa i weryfikacyjna podmiotów gospodarczych (czy oferta jest trafiona, weryfikacja wartości użytkowej towarów w handlu)
Handel detaliczny rozważany jest w dwóch aspektach:
-przyciąganie klientów
-przekonanie ich do tego aby wydali jak najwięcej pieniędzy
* w Polsce 345 tys. sklepów to sklepy detaliczne
Znaczenie handlu:
-duże znaczenie handlu w tworzeniu PKB
-postępuje koncentracja przestrzenno- organizacyjna, która polega na likwidacji lub powiększaniu się małych sklepów na rzecz dużego handlu
Powierzchnia sklepów ogółem a rodzaj sklepu:
Do 350m kwadratowych - małe sklepy (sąsiedzkie)
350-2500m -supermarkety
Powyżej 2500m -hipermarkety
-w niektórych krajach, np. Anglia ustalane są górne granice powierzchni sklepów
-w Polsce określona jest tylko dolna granica
Marketing usług - jest systemem zdefiniowanych działań firmy usługowej na rynku obejmującym identyfikację , kształtowanie i zaspokajanie potrzeb w sposób zapewniający satysfakcję klientom i realizację jej własnych celów ekonomicznych
Zadania marketingu usług:
Identyfikuje i zaspokaja → potrzeby nabywców
rozwija→ ofertę rynkową
dostarcza→ klientom satysfakcji
koordynuje→ działania komórek firmy
osiąga→ cele firmy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz