Marketing usług - wykład 20 (sem.VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 546
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - wykład 20 (sem.VI) - strona 1 Marketing usług - wykład 20 (sem.VI) - strona 2 Marketing usług - wykład 20 (sem.VI) - strona 3

Fragment notatki:

Wy 20
Cele reklamy:
-informacyjny dla produktu-wprow, nowego produktu, usprawnianie produktu, zapowiedz zmian, dla firm- budowa trwalego image, zapowiedz zmiany
-przekonywanie/nakłanianie dla produktu-przekonywac swoich klientów i korzysciach z dotychczasowych produktów, dla firm- budowac wizerunek i lojalnośc klientów
Rodzaje reklamy: pionierska; konkurencyjna; przypominająca.
Środki reklamy: prasowa; telewizyjna; radiowa; kinowa; wydawnicza; plakatowa-uliczna; pocztowa; upominkowa; internetowa.
Oddziaływanie reklamy (wg. AIDA): faza poznania: Attention= zwrócenie uwagi; Interest= zainteresowanie; faza emocjonalna: Desire= pragnienie posiadania; faza działania: Action= działanie.
10 zasad dobrej reklamy: 1.zorientowana na nabywce 2.skoncentrowana na jednym pomyśle sprzedażowym 3.skupiona na najważniejszym i przekonującym pomyśle sprzedażowym 4. prezentuje pomysł atrakcyjny, wyróżniający markę 5.włącza w sposób szeroki aktualnego i potencjalnego nabywcę 6.wiarygodna i prawdziwa 7.prosta, jasna, zrozumiała 8.jednoznacznie łączy apel z marką 9.wykorzystuje wszystkie zalety wybranej formy, łączy formy- dąży do efektu synergii 10.wyzwala chęć zakupu oraz tworzy podstawe długookresowej lojalności nabywcy względem marki. Ponadto należy pamiętać że: należy posługiwać się syntezą, symbolami a nie tekstami i objaśnieniami( 1 obraz to więcej niż 1000słów); skuteczność reklamy nie jest wprost proporcjonalna do nakładów; efektywność reklamy jest ściśle związana z ciągłością.
Przy wyborze mediów należy zwracać uwagę na: zasięg reklamy( dotarcie do potencjalnego segmentu); częstotliwość reklamy (ile razy przeciętny odbiorca w ciągu danego czasu odbierze przekaz reklamowy).
Reklama i środki przekazu w punkcie sprzedaży: wywieszki, gabloty, kąciki ekspozycyjne, radiowęzeł, pokazy towarów, degustacje.
Promocja sprzedaży: Promocja uzupełniająca bezpośrednia - środki promocji: 1.redukcja cen i bonifikaty 2.losowanie nagród 3.kupony premiowe 4.konkursy 5.przekazywanie próbek produktu 6.ekspozycja towarów w sklepie 7.udział w targach 8.produkt dodatkowy(gratisy). Promocja uzupełniająca dodatkowa (popieranie sprzedaży): 1.rabaty obniżki cen 2.konkursy z nagrodami 3.losowanie nagród 4.dodatkowe darmowe usługi 5.indywidualne usługi posprzedażowe 6.dogodny czas otwarcia firmy 7.łatwe i proste do wypełnienia formularze 8.karty stałego klienta.
Marketing bezpośredni: 1.związany z mediami np.internetem 2.interaktywny system marketingowy w którym klient korzysta z kilku mediów. Cechy marketingu bezpośredniego: interaktywność, wzajemne połączenie, personalizacja, duży zasięg, odpowiedź w czasie rzeczywistym. *marketing masowy jest zastępowany marketingiem one-to-one
Narzędzia marketingu bezpośredniego:

(…)

… (e-mail, telefonia komórkowa-sms,mms) 6.fax 7.interaktywne massmedia (TV, radio, prasa). Ad1.skuteczne bo docierają do adresatów, adresowane lub nieadresowane, powinny opierać się na wiedzy o adresatach Ad2. aktywny( firma kontaktuje się z klientem) lub pasywny (klient sam zwraca się do firmy - infolinia), dwustronny dialog, wzrost poziomu obsługi (szybka reakcja na uwagi klienta), oferta składana ustnie jest mniej zobowiązująca Ad4&Ad5. interaktywny i synchroniczny sposób prowadzenia prowadzenia rozmów z klientem, globalny zasięg, szybkość reakcji, udzielenie natychmiastowej odpowiedzi, elastyczność komunikacji (strona WWW), nieskończona pojemność wirtualna, zmniejszenie kosztów transakcyjnych, łatwy dostęp do informacji. 2011r. Wyposażenie w komputery (UE 77%) (Polska 71%); Dostęp do Internetu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz