Wykład - Handel elektroniczny a biznes elektroniczny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 336
Wyświetleń: 1071
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Handel elektroniczny a biznes elektroniczny  - strona 1 Wykład - Handel elektroniczny a biznes elektroniczny  - strona 2 Wykład - Handel elektroniczny a biznes elektroniczny  - strona 3

Fragment notatki:

E-marketing dr Teresa Porębska-Miąc
Wykład 1
Handel elektroniczny a biznes elektroniczny E-commerce - proces kupna - sprzedaży produktów i usług za pomocą Internetu, sieci komputerowych
E-business - transformacja kluczowych procesów biznesowych przy wykorzystaniu technologii internetowej
Oznacza rewolucyjne zmiany w podejściu do prowadzonego biznesu
Zmiany w sposobie korzystania z internetu
Podstawowe relacje e-biznesu.
Business-to-business B2B - firma-firma
Business-to-consumer B2C - firma-klient
Business-to-public B2P - media-klient
Podstawowe usługi internetowe wykorzystywane w działaniach marketingowych.
WWW działa na zasadzie hipertekstów, łącza internetowych
Poczta elektroniczna (e-mail)
FTP (File Transfer Protocol)
Grupy dyskusyjne Listy adresowe - bezpośrednio do odbiorcy
Interaktywne rozmowy w sieci (IRC)
Komunikatory
telnet - zdalna praca
archie - pomocnicza w stosunku do FTP wspiera wyszukiwanie
Biuletyn elektroniczny i autorespondery
Biuletyny elektroniczne - rodzaj elektronicznej gazetki reklamowej rozsyłanej do klientów, którzy wyrazili zgodę.
Autorespondery (poczta na żądanie) - serwery automatycznie odpowiadające na przesyłki e-mailowe. Są wykorzystywane do odsyłania gotowego info na określony temat.
Zalety Internetu jako kanału marketingowego.
Globalny zasięg
Interaktywność
Szybkość reakcji
Elastyczność medium
Głębia przekazy
Masowy i bezpośredni charakter
Multimedialny charakter komunikacji
Przyjazny charakter dl środowiska naturalnego
Trwałość przekazu
Niski koszt
Koncepcja MEDIUM - koncepcja cech Internetu jako kanału marketingowego
Mass (masowe)
Economical (oszczędne)
Direct (bezpośrednie)
Interactive (dwustronna komunikacja)
Ultrafast
Mesurable (skuteczne)
Wady Internetu jako kanału marketingowego.
Brak ochrony danych
Zbyt duża ilość dostarczanych informacji
Niekiedy zbyt długi czas oczekiwania na połączenie
Brak możliwości weryfikowania rzetelności danych zawartych w ofertach
Warunki skutecznego wykorzystania Internetu w marketingu
odpowiedni adres internetowy
przemyślany serwis internetowy - porządek na stronie (tradycyjne ułożenie elementów)


(…)


przemyślany serwis internetowy - porządek na stronie (tradycyjne ułożenie elementów)
częste aktualizacje śledzenie popularności strony
odpowiadanie na listy
zintegrowanie wyglądu strony z innymi elementami komunikacji wizualnej firmy
przygotowanie materiałów na stronie w powszechnie używanych formatach
czytelna nawigacja
autopromocja
zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom
prowadzenie edukacji internautów…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz