Marketing on-line- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 742
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing on-line- opracowanie - strona 1 Marketing on-line- opracowanie - strona 2 Marketing on-line- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Marketing on-line
Rodzaje e-business:
handel elektroniczny,
elektroniczne zaopatrzenie,
zarządzanie informacją wewnętrzną,
zarządzanie relacjami z klientami.
Modele handlu elektronicznego - kryterium podmiotowe:
Business to Business (B2B) - powiązanie transakcjami partnerów w łańcuch dostaw produktów czy to materiałów, czy też usług z wykorzystaniem Internetu - jest to największy rynek handlu elektronicznego,
Business to Consument (B2C) - przedsiębiorca sprzedaje swoje wyroby konsumentowi, dzięki Internetowi nawet mały przedsiębiorca może dotrzeć do klienta.
Consument to Consument (C2C) - relacje konsument konsument, sprzedaż realizowana jest najczęściej w postaci aukcji,
Consument to Business (C2B) - tzw. aukcja odwrócona np. rywalizacja linii lotniczych o zaoferowanie najkorzystniejszej dla konsumenta oferty.
Internet (świadczone usługi):
- poczta e-mail,
- pogawędki sieciowe IRC,
- FTP - usługa zapewniająca dostęp do gigantycznych zasobów programów,
- WWW,
- Telnet - możliwość załogowania się na odległym komputerze i pracowania na nim,
- grupy dyskusyjne.
Intranet - wewnętrzna sieć korporacyjna (w ramach jednej firmy), tworzona przy użyciu technologii internetowej. Zapewnia wymianę informacji wewnątrz firmy przy wykorzystaniu sieci Internet.
Ekstranet - są to dwie (lub więcej) sieci korporacyjne wykorzystujące technologie internetową, połączone w taki sposób, by możliwa była efektywna współpraca między nimi, zapewnia dostęp do wewnętrznej sieci danej firmy innym uprzywilejowanym jednostkom z zewnątrz, poprzez Internet, zasobu WWW i przeglądarkę internetową. Zapewnia przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa.
Rodzaje stron internetowych:
- wizytówki - dane firmy,
- foldery - wszystko o firmie i jej produkcie,
- serwisy - wszystko co jest powiązane z firmą,
- vortale,
- portale,
- inne: sklepy internetowe, huby branżowe, Intranet.
Aplikacje internetowe w marketingu:
- poczta elektroniczna,
- WWW,
- listy dyskusyjne,
- IRC,
- ISQ,
- przeglądarki.
Zasada handlu elektronicznego: 90 - 20
Prawie 90% sprzedaży jest realizowana przez 20% klientów.
Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych:
badania przy biurku,
badania pierwotne
kwestionariusze,
wywiady grupowe,
w kształtowaniu mieszanki marketingowej.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz