Internet jako narzędzie marketingowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1470
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Internet jako narzędzie marketingowe  - strona 1 Internet jako narzędzie marketingowe  - strona 2 Internet jako narzędzie marketingowe  - strona 3

Fragment notatki:


Internet • Wg RFC 1463:
- Połączone sieci komputerowe wykorzystujące do
przesyłania i odbierania danych protokołów
TCP/IP,
- Społeczność, która wykorzystuje i rozwija tą sieć,
- Zbiór zasobów znajdujących się w tej sieci.
Najskuteczniejsze i najdynamiczniej rozwijające się narzędzie marketingowe, bo: - szeroki dostęp - stały dostęp 24/7/365
- różnorodność usług - szybkość komunikacji, transakcji - kontrolowane (mniejsze niż tradycyjne) koszty komunikacji
Miliony użytkowników codziennie ogląda dziesiątki milionów stron, czyta dziesiątki milionów artykułów i wiadomości emailowych.
Podstawowa zaleta Internetu, jako nośnika reklamy jest możliwości dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej.
Wykorzystują to specjaliści od reklamy i marketingu, tworząc kampanie reklamowe oparte często wyłącznie na Internecie.
Na Internet przeznacza się coraz większe budżety reklamowe, prestiżowe konkursy reklamowe już dawno wprowadziły kategorie „interactive”
Reklama internetowa jest reklamą typu pull (poza wyskakującymi push) Marketing internetowy wg Wikipedii • to forma marketingu, używająca jako medium Internetu, strony WWW (World Wide Web) oraz e-maila.
• Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów.
• Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów
społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz email marketing, łącznie z e-mail spam.
Marketing internetowy • Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej.
• W 1993 roku nastąpiła rewolucja - powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki.
• Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną.
• Druga połowa lat 90. XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych, w tym także reklamy.
• Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery.
• Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy.
• Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.
Źródo: Wikipedia
Media - podział w ujęciu marketingowym:

(…)

…, w tym także reklamy.
• Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery.
• Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy.
• Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.
Źródo: Wikipedia
Media - podział w ujęciu marketingowym:
• Tradycyjne (Tv, radio, prasa, magazyny, portale internetowe)
• Społeczne (obywatelskie; blogi, serwisy dziennikarstwa obywatelskiego, pisma społeczności lokalnych, fora lokalne)
• Zautomatyzowane (agregatory treści - Google news)
29 lutego 2012
Wyznaczniki nowej ery marketingu
• Marketing z baz danych
• Konieczność umieszczania firmy w Internecie
• Mobilne narzędzia marketingu
Cele reklamowe różnych mediów
Bazę danych można kupić na rynku zwykłym jak i na czarnym rynku
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz