Fragment notatki:
W pliku omówione są m.in. takie tematy jak: definicja usability, wytyczne wcag 2.0, wytyczne usability. A także m.in.: zasady konstrukcji stron internetowych, etapy pracy strategii marketingowej oraz cechy charakterystyczne promocji w internecie.
USABILITY
Pojęcie użyteczności stosowane jest zazwyczaj w odniesieniu do ergonomii serwisów WWW oraz aplikacji użytkowych. Użyteczność w ich przypadku skupia się na: intuicyjnej nawigacji oraz zapewnieniu zrozumiałej dla użytkownika komunikacji. Bardziej metodycznie można powiedzieć, że Użyteczność jest miarą wydajności, efektywności i satysfakcji użytkownika, z jak& dany produkt (serwis internetowy, oprogramowanie) może być używany do osiągnięcia określonych celów przez danych użytkowników.
Na początku termin usability tłumaczono jako funkcjonalno#$, co nie oddawało dokładnego znaczenia ani jego sensu.
UX- User Experience
UCD - User Centered Design
Accessibility - dostępność; dotyczy działań podejmowanych w celu uczynienia wszelkich treści i funkcjonalności zamieszczonych na stronie internetowej osiągalnych i możliwych do wykorzystania dla jak najszerszej grupy użytkowników.
WYTYCZNE WCAG 2.0
ACCESSIBILITY
• Treść musi być widoczna.
• Zapewnij tekst jako alternatywę do wszystkich informacji nietekstowych
• Zapewnij synchronizowane alternatywne formy multimediów
• Upewnij się że informacje i struktura mogą być oddzielone od prezentacji
• Spraw aby informacje pierwszoplanowe nie zlewały się z tłem
• Komponenty interfejsu zawarte w treści muszą być operacyjne
• Spraw aby wszystkie funkcje można było wykonać z klawiatury
• Pozwól użytkownikom kontrolować limity czasu podczas czytania i różnego typu interakcji
• Pozwól użytkownikom pomijać treści, które mogą spowodować ataki związane ze światłoczułością
• Zapewnij mechanizmy, które są pomocne w znalezieniu informacji, orientacji i nawigacji
• Pomóż użytkownikom uniknąć błędów i ułatw poprawę błędów, które się pojawiły
• Treść jak i Sterowanie muszą być zrozumiałe
• Zapewnij tekst, który jest czytelny i zrozumiały.
• Uczyń rozmieszczenie treści jak również funkcje łatwymi do przewidzenia.
• Zawartość stron powinna być wystarczająco silna aby pracować z bieżącym i przyszłym oprogramowaniem użytkownika (włączając technologie pomocnicze)
• Wspieraj kompatybilność z bieżącym i przyszłym oprogramowaniem użytkownika (włączając technologie pomocnicze)
• Upewnij się, że zawartość strony jest dostępna lub zapewnij alternatywy, które będą dostępne
WYTYCZNE USABILITY
• Projektowanie zorientowane na użytkownika
• Doświadczenie użytkownika
• Rozmieszczenie elementów na stronie
• Nawigacja
• Wyszukiwarka
• Przewijanie kontra podział na strony
• Nazewnictwo elementów
• Tekst i typografia
• Elementy interfejsu użytkownika
(…)
… kliknięć (dotarcie do celu)
• Zasada 80/20 (Pareto)
• Odwrócona piramida (podsumowanie artykułu na górze)
• Baby-Duck-Syndrome (przyzwyczajenie do danego projektu, rozwiązania, układu)
• Cliffhanger-Effect (Zeigarnik-Effect) (niedopowiedzenie, wzbudzenie zainteresowania, prowokacja)
6 ETAPÓW PRACY STRATEGII MARKETINGOWEJ
(1) Cele
• dzielenie się informacją, budowanie społeczności, pojawienie się w mediach…
… / konkursy - advergaming
• serwis promocyjny / produktowy
• aplikacja / widget (desktop marketing)
• wersja mobilna serwisu
• blog firmowy
• akcja społeczna
• kartki świąteczne / okolicznościowe / gry
NA INNYCH SERWISACH
• kampanie ods$onowe + mailing
• ankiety / sondy
• blogvertising
• viral (marketing wirusowy)
•WOMM + marketing partyzancki
• SEO / SEM
• Augmented Reality
• społeczności (facebook, nk…
… do przekształcenia nadawanego w mediach monologu (jeden do wielu) w dialog (wielu do wielu). Wspierając demokratyzację wiedzy i informacji, przekształcając ludzi z konsumujących treść - w producentów treści. Social Media często określane są mianem user-generated content (UGC) lub consumer-generated media (CGM).
* Social media marketing - to termin określający wykorzystanie sieci społecznych, społeczności internetowych, blogów, serwisów wiki lub innego rodzaju kanałów pozwalających na interakcję użytkowników ze sobą - do działań marketingowych lub sprzedażowych. SMM jest tworzeniem treści i jej zewnętrzną promocją treści w obrębie społeczności internetowych.
Social shopping - metoda e-commerce, w której konsumenci dokonują zakupu w sieci społecznej podobnej do MySpace. Używając zbiorowej mądrości użytkownicy…
… to także różne wyszukiwarki: wyszukiwarki obrazków, lokalne czy wertykalne
PPC - pay per click - płać za jedno kliknięcie; model opłat za reklamę w wyszukiwarkach i sieciach reklamowych. Ponieważ model został spopularyzowany przez wyszukiwarki, przyjęło się poprzez PPC określać reklamę płatną w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne
Viral marketing (marketing wirusowy) - polega na zainicjowaniu sytuacji…
…?
• czy zdobędziemy informacje o grupie docelowej?
• czy uzyskamy opinie na temat naszej marki, produktu, usług?
(6) Jak to zrobimy?
• co zrobimy?
• czego potrzebujemy żeby to osiągnąć?
PROMOCJA W INTERNECIE
W RAMACH SERWISU • baner główny
• newsletter
• raporty
• aktualności / newsy
• RSS
• promocje / konkursy
• foto / video / prezentacje / streaming
• chat / forum / info bot
• aplikacje
NA ZEWNĄTRZ
• gry…
… marketingu bezpośredniego wykorzystującą pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Najpopularniejszymi narzędziami e-mail marketingu są: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e-mail. Odbiorca komunikatu marketingowego powinien wyrazić zgodę na wysyłanie do niego e-maili. Wykorzystywany jest w wielu działaniach marketingowych, m.in. w programach…
…. newsletterach i bluetooth marketingu.
Blogvertising - forma reklamy interaktywnej na blogu; Można wyróżnić formę reklamy graficzną jak i kontekstową.
Streaming - technologia pozwalająca na prezentowanie przekazu video/audio na komputerze użytkownika, może być wykorzystana do tworzenia zaawansowanych kreacji reklamowych w Internecie.
Landing page - strona, na którą kierowana jest osoba zainteresowana konkretną…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)