Internet w turystyce- wykład 7

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 840
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Internet w turystyce- wykład 7 - strona 1 Internet w turystyce- wykład 7 - strona 2 Internet w turystyce- wykład 7 - strona 3

Fragment notatki:

Internet w turystyce dr Maria Smolarek
Wykład 7
Budowa strategii marketingu internetowego
Formułowana strategia
marketingu internetowego powinna określać, jakimi metodami i przy udziale jakich środków przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć założone cele marketingowe. Rodzaje strategii marketingowych w Internecie
Pasywna,
Aktywna,
Zindywidualizowanego przekazu,
Marketingu wirusowego.
Każda z tych koncepcji wymaga właściwego opracowania witryny internetowej i zawarcia tam odpowiednich, z marketingowego punktu widzenia, informacji. Jednak różnią się one między sobą aktywnością firmy w indywidualizacji tych informacji i utrzymaniu stałego kontaktu z użytkownikami Internetu, którzy już odwiedzili witrynę firmy Strategia pasywna
Strategia pasywna ogranicza się do tego, że firma stara się opracować bardzo dobrą witrynę, sądząc, że osoby już na niej goszczące będą jeszcze wielokrotnie na nią powracać, a także że jej atrakcyjność przyciągnie uwagę nowych j nowych internautów. Jednakże takie podejście może prowadzić do tego, że zainteresowanie witryną będzie spadać. Strategia aktywna
Strategia aktywna zakłada utrzymanie i rozwój kontaktów z użytkownikami, którzy już odwiedzili witrynę. Można to osiągnąć przez:
Przesyłanie określonym grupom klientów krótkich informacji pocztą elektroniczną,
Regularne opracowywanie elektronicznego biuletynu informacyjnego,
Udział w grupach dyskusyjnych,
Indywidualizowanie informacji. Strategia marketingu wirusowego
Marketing wirusowy można określić jako działanie mające na celu zachęcenie indywidualnych gości stron internetowych do przekazywania komunikatów marketingowych innym użytkownikom sieci. Etapy budowy strategii internetowej (1/2):
ustalenie celów marketingowych i strategicznych, które zakresem odpowiadają strategii marketingu internetowego,
rozpoznanie sytuacji, czyli analizę otoczenia mikro i makro,
formułowanie strategii, która zawiera szczegółowe cele dla marketingu internetowego, określone na podstawie analizy sytuacji. Strategia przewiduje określone sytuacje i przedstawia alternatywne plany i opcje strategiczne,
Etapy budowy strategii internetowej (2/2):
restrukturyzację, dostosowanie organizacji do realizacji strategii marketingu internetowego, bieżące monitorowanie i sprzężenia zwrotne.
Zasady kształtowania strategii marketingowych w Internecie
T. Vassos podaje kilkadziesiąt kryteriów skutecznej strategii marketingowej w Internecie. Dotyczą one
adresatów oferty,

(…)

… stawianych produktom, wybrani konkurenci - lepsze poznanie ich oferty,
pracownicy organizacji - wyposażenie ich skuteczniejsze narzędzia handlowe. Rynek docelowy
Czy oferta jest skierowana do użytkowników komputerów?
Czy oferta jest skierowana do osób o ponadprzeciętnych dochodach (oraz/lub ich dzieci)?
Czy oferta jest skierowana do osób z ponadprzeciętnym poziomem wykształcenia (oraz/lub ich dzieci…
… i czy czynności te mogą być zautomatyzowane?
Jaka jest postać oferty - czy jest to produkt fizyczny, usługa fizyczna, usługa wirtualna, czy wartość intelektualna?
Czy oferta jest skierowana do nisz rynkowych o światowym zasięgu? Dystrybucja
Czy oferta konkurencyjna jest łatwo dostępna lokalnie w tradycyjnych kanałach sprzedaży (takich jak handel detaliczny)?
Czy firma jest w stanie oferować swój produkt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz