Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 15

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 15 - strona 1 Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 15 - strona 2 Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 15 - strona 3

Fragment notatki:

Wy 15
Rentowność klientów - wielkość zysku generowanego przez klienta lub segment rynku stanowi podstawę decyzji o zatrzymaniu lub rezygnacji z obsługi klienta, oceny możliwości przekształcenia klientów w rentownych
Zdobywanie klientów - zwiększenie liczby klientów w docelowym segmencie rynku, udział nowych klientów w przychodach, sprzedaż na rzecz nowych klientów w stosunku do kosztów ich pozyskania, koszt inicjatyw marketingowych w przeliczeniu na jednego ?
Formy promocji w Internecie:
-aktywne - koncentrują się na dotarciu z informacją marketingową do docelowej grupy internautów
Zaliczamy do nich e-mailing, w tym wysyłanie wydawnictw internetowych, działania promocyjne w miejscach aktywności internautów takich jak listy, grupy dyskusyjne, pogawędki, fora, marketing wirusowy, społeczności internetowe
-pasywne - które podlegają na prezentowaniu treści promocyjnych na stronach WWW i oczekiwaniu na ich dotarcie do internautów
Należą do nich:
W marketingu wirusowym kreatorem wizerunku organizacji jest klient. Komunikacja marketingowa jest w nim oparta na przekazie opinii pomiędzy klientami.
-podobnie jak wirusy, info marketingowa poddawana jest wówczas kopiowaniu, zwiększając potencjał jej oddziaływania w postępie geometrycznym
-w marketingu wirusowym do przekazywania informacji pomiędzy użytkownikami Internetu wykorzystuje się pocztę elektroniczną, grupy dyskusyjne, pogawędki.
Formy interaktywne na stronach WWW: ankiety, wirtualne sklepy, wyszukiwarki, formularze, kalkulatory, automatycznie tworzone wykresy, komentarze, odnośnik umożliwiający kontakt z przedstawicielem serwisu itp.
-elementem interaktywnym na stronach internetowych jest odnośnik umożliwiający wysyłanie listu do osoby reprezentującej serwis
-często stosowanym rozwiązaniem jest umieszczenie pod tekstem odnośnika umożliwiającego dodawanie własnych komentarzy.
-dzięki systemowi komentarzy każdy internauta może wyrazić opinię na dany temat lub poznać zdanie innych - co w dużym stopniu podnosi informacyjną atrakcyjność stron organizacji
Przywiązanie internautów do serwisu organizacji umożliwiają proponowane przez nią programy lojalnościowe w postaci:
-gier i quizów
-baratów przy zakupie produktów
-klubów stałego klienta
-subskrypcji wydawnictw internetowych organizacji
-wartości dodanych (użytecznych info, porad, życzeń okolicznościowych) jako sposobu budowania relacji z klientami oraz wyróżnienia serwisu i ofert organizacji na tle konkurencji
PR w Internecie - pozwala tworzyć multimedialny, ciągle aktualizowany, atrakcyjny przekaz.


(…)

… informacyjnych -udostępnianie materiałów prasowych dziennikarzom
obecność organizacji na witrynach informacyjnych
-reagowanie na krytykę -uczestnictwo personelu organizacji w grupach dyskusyjnych, aktywność na forach dyskusyjnych
-sponsoring sieciowy …
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz