Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 16

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 16 - strona 1 Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 16 - strona 2 Zarządzanie relacjami z klientem - wykład 16 - strona 3

Fragment notatki:

Wy 16
Serwisy społecznościowe w Internecie:
-jednym z pierwszych był Sixdegree.com, który działał od roku 1997 do 2001; w okresie swojego największego rozwoju serwis ten zatrudniał 100 osób i posiadał ponad 1 mln użytkowników
Rozwój społeczności internetowych jako narzędzia komunikacji pomiędzy ich użytkownikami przebiega bardzo szybko i jest związane z powszechnością i popularnością Internetu.
Użytkownicy społeczności mogą umieszczać opisy dotyczące swoich zainteresowań , swoje zdjęcia, filmy, informacje o ważnych wydarzeniach w swoich miastach, coraz częściej także ?.
W zdecydowanej większości członkami społeczności internetowych są osoby młode 45% 18-20 lat, 40% 21-25 lat, 15% powyżej 26 lat).
Głownie mieszkańcy dużych miast, którzy sporą część swojego czasu spędzają przed komputerem.
Serwisy społecznościowe - umożliwiają jednostkom prezentowanie siebie, tworzenie sieci powiązań społecznych; ustanawianie i podtrzymywanie kontaktów. Ważna jest ilość relacji między jednostkami, ich rozległość. Budowany jest kapitał relacyjny, społeczny ???.
Firmy budują społeczności z nią zintegrowane wokół swojej marki (w tym marki określonego produktu).
Firma poznaje w ten sposób potrzeby i preferencje klientów (dyskusje na forum, blogi prowadzone przez użytkowników).
W nk - rewitalizacja więzi klasowych.
Narzędzia stosowane do powstania i funkcjonowania społeczności internetowych:
-grupy dyskusyjne -e-mailowe listy dyskusyjne (społecznościowe grupy eksperckie obecnie wspierane przez grupy, fora dyskusyjne)
-fora dyskusyjne (odmiany grup dyskusyjnych funkcjonujących w przeglądarkach internetowych)
-portale i vortale dla różnych społeczności.
Wyniki badań
-użytkownicy oceniający produkty na forum dyskusyjnym , odwiedzają witrynę kilka razy częściej niż użytkownicy którzy nie mieli podobnej okazji
-konsumenci którzy uczestniczą w forum dyskusyjnym kupują towary dwukrotnie częściej niż klienci pasywni
Do powstania popularnego portalu społeczności potrzebny jest prosty pomysł, intuicyjna obsługa serwisu, rozrywkowa treść.
Marketing bezpośredni w działalności PKO BP
-przesyłki pocztowe
-telemarketing aktywny - pracownicy banku dzwonią do wybranych klientów i oferują im produkty
pasywny - infolinia w kraju pod określonym numerem (połączenie płatne jak rozmowy lokalne); za granicą i tel komórkowego. Początek rozmowy jest obsługiwany automatycznie, rozmowa z konsultantem jest nagrywana
Zaletą tego rozwiązania jest wygodny sposób kontaktowania się z klientem 24 na dobę.


(…)

… jest wygodny sposób kontaktowania się z klientem 24 na dobę.
-informacja SMS - mogą z niej korzystać właściciele rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, rachunków bieżących, pomocniczych, po złożeniu wniosku o świadczenie tej usługi w oddziale banku, który prowadzi rachunek.
-Internet - zapewnia pełną interaktywność i możliwość natychmiastowej mierzalności reakcji na ofertę; e - mailing, strona www, banery…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz