Marketing usług - wykład 16 (sem.VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 700
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - wykład 16 (sem.VI) - strona 1 Marketing usług - wykład 16 (sem.VI) - strona 2 Marketing usług - wykład 16 (sem.VI) - strona 3

Fragment notatki:

Wy 16
4 STARTEGIE KSZTAŁTOWANIA CEN:
1. zbierania śmietanki
2.strategia eksluzywna
3.strategia ekonomiczna
4. strategia penetracji
STRATEGIE MARKETINGOWE DLA RÓŻNYCH POZIOMÓW JAKOŚCI I CENY
-jakość wysoka i cena wysoka- strategia pewnego zysku
-jakość wysoka i cena średnia- s. penetracji
-jakość wysoka i cena niska- s. super niskiej ceny
-j. średnia i c. wysoka- s. wysokiej ceny
- j. średnia i c. średnia- s. wysokiej jakości
-j. średnia i c. niska- s. niskiej ceny
- j. niska i c.wysoka- s. jednej okazji
- j. niska i c. średnia- s. tandetnego produktu
- j. niska i c.niska- s. taniego produktu
RODZAJE CEN NA RYNKU USŁUG:
-polityka jednakowej ceny- ta sama cena dla wszystkich klientów
-polityka różnicowania cen-podział na segemty
-cena kompensacyjna- jedne usługi zarabiają na inne mniej rentowne
-polityka wysokich cen
-cena penetracyjna
-cena promocyjna- zwiększenie sprzedaży w krótkim okresie
-cena preferencyjna
-cena negocjowana- ustalona poprzez negocjacje sprzedaży z nabywcą
-cena wyrównana
-cena psychologiczna
cena penetracyjna: w momencie wprowadzania na rynek cena jest niska wby zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż, w kolejnym czasie cena jest podnoszona
cena promocyjna: jest ustalana na niższym poziomie niż obecna cena, na określony czas trwania
cena preferencyjna: cena jest niska, ponieważ występują dodatkowe źródła pokrywające ubytki (np. państwo lub gmina)
cena wyrównana: cena sprowadzona do poziomu cen konkurentów; cena ujednolicona- brak konkurencji cenowej
cena psychologiczna: ustalenie ceny na takim poziomie, aby sprawiała wrażenie niższej (np. w handlu 9.99); w usłudze bankowej odsetki od depozytu płacone z góry i niskie oprocentowanie kredytu ale dodatkowe naliczanie prowizji i opłat wyrównujących cenę
DYSTRYBUCJA
ma na celu udostępnianie w odpowiednim czasie, miejscu i w odpowiedni sposób usługi
kanały marketingowe (dystrybucji) w usługach:
a)wytwórca usługi- konsument b)wytwórca usługi- Agent-Broker- konsument
c)wytwórca usługi- Agent - Broker-konsument
AGENT-przedstawiciel jednej firmy usługowej, lepszy dla firmy
BROKER-sprzedaje usługi różnych wytwórców, lepszy dla klienta (bogata oferta, możliwośći porównania usług)
-istnienie pośredników rozwija rynek i sprzedaż
-następuje przepływ strumieni rynkowych:
*informacji
*środków finansowych
*ryzyka
Obecnie wielu usługodawców oferuje usługi w sprzedaży bezpośredniej dzięki nowoczesnym technologiom i możliwości udostępniania usługi oraz bez osobistego kontaktu. W usługach przeważają kanały bezpośrednie (bez udziału pośredników)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz