To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing - sztuka opanowywania rynku która ma na celu minimalizację ryzyka działania.
1800- era produkcji "dobry produkt sprzeda się sam podaż = popyt czasami podaż
(…)
…). W pierwszym kraju firma stara się pozyskać nowe rynki docelowe dla istniejących produktów.
Poziom zysku a cykl życia
Poziom kosztów przeciętnych w cyklu życia produktu
Liczba konkurentów a cykl życia produktu
poziom intensywności konkurencji a cykl życia produktu
poziom cenowej elastyczności popytu w cyklu życia produktu
Proces zakupu nowego produktu (adaptacji) Idea nowego produktu (nowy produkt) wymaga…
…)detaliści poza sklepowi
a)sprzedaż bezpośrednia (od drzwi do drzwi, od biura do biura, domowe prezentacje) →marketing wielopoziomowy →marketing sieciowy
b)marketing bezpośredni (interakcyjny system marketingu) listy, katalogi, telemarketing, połączenia elektroniczne.
c)(po środku, rodzaj który łączy obydwa) reklama bezpośrednia i jej media bezpośrednie, przesyłki pocztowe, katalogi, telefon, prasa, TV…
…), nazwa geograficzna (piwo Żywiec, mleko Pyrzyckie) kombinacje słów (Moda Polska, Huta Szkła)
Znak marki np. Jaskółka - Moda Polska, wielbłąd - Camel "kółko" - Mercedes Zasady ustalania znaków towarowych: stosunkowo krótki, możliwy do wykorzystywania w sposób legalny, łatwy do wymówienia, łatwy do zrozumienia i zapamiętania, nie powinien nasuwać nie przyjemnych skojarzeń, łatwy do stosowania w środkach…
… technologicznie udoskonalony produkt, myśl twórcza i wynalazcza. 2)Produkt już istniejący ale umiejętnie skierowany na inny rynek docelowy. Również produkt poprawiony poprzez jedną cechę, właściwość np. rozmiary opakowania.
Skąd pozyskać źródła pomysłów na nowy produkt: fazy wprowadzania nowego produktu na rynek poszukiwanie idei i pomysłów nowego produktu (wielkość źródeł) → selekcja pomysłów → analiza marketingowa → analiza ekonomiczna → analiza techniczno - technologiczna → testowanie opinii konsumentów i sprzedawców → wprowadzenie na rynek i analiza na rynku → komercjalizacja (dużą skala produkcji - masowa)
Proces dyfuzji nowego produktu jest szybkość rozprzestrzeniania się tego produktu na rynku.
Rozkład grupy konsumentów w procesie adaptacji nowego produktu: pionierzy 2,5%, wcześni naśladowcy 13,5…
…, ukryta. Obiektem obserwacji są zachowania różnych podmiotów rynkowych. Miejsce obserwacji - sieć handlowa, różne miejsca publiczne. Narzędzia pomiaru - zmysły człowieka, kamera, magnetofon i inne.
b)wywiady (prowadzący - respondent) osobisty, telefoniczny, pogłębiony, zogniskowany. obiekt - indywidualna osoba, grupa osób, firma i inne. miejsce - w domu sieci handlowej, firmie, agencji marketingowej.
c…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)