Marketing-pojęcia, funkcje oraz jego system

Nasza ocena:

3
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1071
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing-pojęcia, funkcje oraz jego system - strona 1 Marketing-pojęcia, funkcje oraz jego system - strona 2 Marketing-pojęcia, funkcje oraz jego system - strona 3

Fragment notatki:

MARKETING
Pojęcia, funkcje oraz jego system Marketing - uogólniona praktyka działania przeds. na rynku, w związku z tym jego pojęcie ulega ciągłym zmianom, zatem można sądzić, że proces ten nie jest definitywnie zakończony. Koncepcja działania przedsiębiorstwa:
K. Tradycyjna - (produkt, sprzedaż i promocja, zysk) co wytworzyć, jak wytworzyć, komu sprzedać i jak to wypromować. Maksymalizacja zysku przedsiębiorstwa. K. Marketingowa - koncentrujemy sie na NABYWCY, zintegrowanie działań marketingowych, co daje zysk i zadowolenie nabywcy. Wartość dla akcjonariuszy, maksymalizacja zadowolenie klienta. Marketing - koncepcje klasyczne skupiają się na klasycznej koncepcji przeds.
1. Kombinacja czynników, które należy brać pod uwagę przy podejmowaniu czynności o charakterze sprzedaży lub działalności mającej na celu popieranie sprzedaży. Główne czynniki to:
towary
rynki
sposoby zdobywania rynku Nie mówi się o usługach, 2. Prowadzenie działalności gospodarczej odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika. Tutaj odnosimy się także do usługi. Nie ma odniesienia do ideologii, wizerunku itd. tylko do dział. gosp.
3. Pobudzanie, tworzenie i zaspokajanie potrzeb ludzkich. Nie wymienia się sposobu, tylko idea marketingu. Wytworzenie potrzeby to za mało, ale jeśli pokażemy jak ją zaspokoić to jest już marketing. 4. Działalność mająca na celu wykrycie i wzbudzenie potrzeby nabycia produktu/ usługi a następnie pozyskanie coraz większej liczby konsumentów.
5. KOTLER: proces społeczny, zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymają to czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie i oferowanie i wymianę produktów mających wartość.
6. Planowanie i wdrażanie koncepcji, dystrybucji, promocji i ceny dóbr usług i idei, które zmierzają do zaspokojenia potrzeb nabywców. Satysfakcja też jest zyskiem! nie tylko wymiar finansowy
kampanie społecznościowe - przynależność do grupy np. kampania rock&roll itp. Marketing mix - zbiór, dających się sterować taktycznych instrumentów marketingowych, które przedsiębiorstwo ustala w taki sposób, aby wywołać pożądaną reakcję na rynku docelowym. produkt, cena, dystrybucja (Place), promocja.
Produkt - wszystko co może być zaoferowane rynkowi w celu nabycia, zwrócenia uwagi, użytkowania lub konsumpcji i co może zaspokoić potrzebę lub pragnienie konsumenta. Cena - suma pieniędzy żądana za dany p/u albo suma wartości, jakie konsument wymienia w zamian za posiadanie i użytkowanie produktu/u ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz