Marketing mix-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 245
Wyświetleń: 889
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing mix-opracowanie - strona 1 Marketing mix-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Marketing mix
Marketing mix - zestaw narzędzi marketingowych, wykorzystywanych przez firmę, w celach marketingowych na rynku docelowym.
Narzędzia marketingu możemy podzielić na 4 grupy - tzw. 4P: Price, Place, Product, Promotion
Nie bez znaczenia jest kolejność czterech występujących elementów marketingu. Otóż, aby coś najpierw sprzedać musimy najpierw to wyprodukować, dopiero w późniejszym etapie możemy ustalić cenę dobra, które wytworzyliśmy. Następnie należy zająć się kanałem dystrybucji, dopiero wówczas można skupić się na promocji produktu, bądź też usługi, którą chcemy sprzedać.
Produkt - W ujęciu marketingowym oznacza wszystko to, co posiadamy i chcemy wprowadzić na rynek w celu sprzedaży. Nieważne czy są to dobra materialne, czy usługi, które chcemy świadczyć, na rzecz drugiej osoby. Do produktu zalicza się także wszystkie elementy, które mają służyć w celu pozyskania do siebie klienta, a które być może są ujęte już w kosztach danego dobra. Ideą produktu jest jego przeznaczenie, które ma za zadanie w pełni zaspokoić potrzeby konsumenta. Cena - Niewątpliwie najważniejszy współczynnik, który w szczególności decyduje o popycie na dane dobro. W teorii wygląda to w ten sposób, iż należy określić poziom równowagi cenowej, względem producenta, który przy cenie x zgadza się na sprzedaż danego dobra, a konsument tą cenę reflektuje. Jednakże w praktyce wygląda to zupełnie inaczej, ponieważ producent dąży do osiągnięcia jak najwyższych przychodów, przy jak najniższych poniesionych kosztach, w szczególności podczas kryzysu na rynku. Jednakże cena ma istotny wpływ na postrzeganie produktu w oczach potencjalnego konsumenta. Im konsument bogatszy, tym bardziej wymagający. Jeśli cena względem produktów substytucyjnych będzie nieco wyższa, konsument może zdefiniować ten aspekt jako pozytywny, ponieważ będzie wychodził z założenia, że droższy produkt jest lepszy.
Dystrybucja - Dlatego też bardzo ważne jest zdefiniowanie kanału dystrybucji oraz określenie grupy docelowej, do której skierujemy swoje produkty. Jeśli nasz produkt jest dobry i chcemy, aby był także dobrze postrzegany przez konsumentów, rozprowadzamy nasze produkty do sieci niedyskontowych typu: Intermarche, Piotr i Paweł, Alma itp., aby nasz produkt znajdował się na półce z równie dobrymi produktami.
Promocja - Kiedy mamy już za sobą proces dystrybucji należy skupić się na promocji swoich produktów, gdyż jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Ważne jest zdefiniowanie z jakich środków masowego przekazu ma wypływać nasza reklamia. Nie bez znaczenia jest, czy zdecydujemy się na reklamę telewizyjną, radiowa, prasową, czy internetową, a może wszystkiego po trochu, tak jak to było w kanale dystrybucyjnym. Tutaj także musimy uwzględnić, do jakiej grupy docelowej jest skierowany nasz produkt, abyśmy mogli wybrać odpowiedni kanał i formę publikacji naszej reklamy, aby jak najwięcej interesujących nas osób dowiedziało się o istnieniu naszego produktu. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz