marketing- dystrybucja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 294
Wyświetleń: 1106
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
marketing- dystrybucja - strona 1 marketing- dystrybucja - strona 2 marketing- dystrybucja - strona 3

Fragment notatki:


DYSTRYBUCJA Funkcje dystrybucji marketingu Dystrybucja jest to zbiór działań i postępowań oraz decyzji związanych z udostępnianiem wytworzonych produktów w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców. Działania dystrybucyjne mogą składać się z transportu, magazynowania, zawierania transakcji i finansowania i organizowania wymiany informacji.
Kanały dystrybucji składają się z indywidualnych osób, przedsiębiorstw zwanymi pośrednikami. Uczestniczą one w procesie dostarczania produktu lub usługi na rynek do indywidualnego konsumenta lub innego przedsiębiorstwa.
Większość producentów współpracuje z pośrednikami marketingowymi w celu wprowadzania swojego produktu na rynek. Pośrednicy ci tworzą kanał marketingowy (inaczej kanał handlowy, kanał dystrybucji). Pośrednicy to agencje, brokerzy, hurtownicy, detaliści dystrybutorzy oraz dealerzy.
Funkcje dystrybucji marketingu dzielą się na trzy grupy:
Funkcja transakcyjna : zakup towaru, sprzedaż towaru, podejmowanie ryzyka;
Funkcja logistyczna : budowanie asortymentu, składowanie, magazynowanie, sortowanie, transportowanie;
Funkcja pomocnicza : finansowanie, udzielanie konsumentom kredytu, klasyfikacje produktu, informacje i badania marketingowe;
KANAŁY DYSTRYBUCJI I ZASADY ICH DOBORU (Czyli) Pośrednicy w kanałach dystrybucji: hurtownicy - hurtownicy o szerokim zakresie funkcji hurtowych - hurtownicy o ograniczonym zakresie funkcji hurtowych agencji i brokerzy - agencji producentów - agenci do spraw sprzedaży - agencji aukcyjni detaliści Kanały pośrednie dzielą się na: - krótkie - długie Kanał krótki dystrybucji występuje wtedy gdy pomiędzy producentem a konsumentem występuje tylko 1 pośrednik np. sprzedawca w księgarni, który sprzedaje książki dostarczone bezpośrednio z wydawnictwa. Długi kanał dystrybucji występuje wtedy gdy pomiędzy producentem a konsumentem występuje większa liczba pośredników. Przykładem może być rolnik sprzedający owoce do sklepu, który sprzedaje z kolei je hurtownikowi zaopatrującego sklepy owocowo - warzywne, dopiero w sklepie produkt trafia do konsumenta. WSPÓŁPRACA I KONTAKTY W PROCESIE DYSTRYBUCJI TOWARU Dystrybucja może być
Dystrybucja intensywna dotyczy towarów zwanych dobrami łatwego zakupu. Dystrybucja ta polega na umożliwieniu potencjalnym nabywcom zakupu produktu przy minimalnym ich wysiłku. Występuje duża ilość pośredników długość i szerokość kanałów dystrybucji oraz duża ilość punktów sprzedaży.
Dystrybucja selektywna polega na wyborze ograniczonej liczby pośredników na danym obszarze. Sprzedaż wyrobów tzw. dóbr wybieralnych. Nabywca porównuje markę, cenę, jakość oraz wyszukuje informację na temat danej rzeczy. Wyroby to meble, samochody, agd, rtv. Towar występuje w wybranych sklepach
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz