Wykład - definicja dystrybucji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1127
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - definicja dystrybucji - strona 1 Wykład - definicja dystrybucji - strona 2 Wykład - definicja dystrybucji - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 9
DYSTRYBUCJA
DYSTRYBUCJA - to wszelkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem produktów finalnemu nabywcy.
KANAŁ DYSTRYBUCJI - to sieć osób i organizacji wzajemnie powiązanych w procesie udostępniania produktów i usług do użytku lub konsumpcji. Jest to łańcuch firm i osób, które przejmują prawo własności lub pomagają w jego przekazaniu na drodze od producenta do konsumenta.
Funkcje kanału dystrybucji:
przepływ informacji
przepływ towarów
przepływ należności
przepływ promocji
przepływ ryzyka
producent pośrednik konsument
Podział kanałów dystrybucji według stopnia kooperacji ich uczestników : kanały konwencjonalne
kanały wertykalne (zintegrowane pionowo)
ad. A.
KANAŁ KONWENCJONALNY
Uczestnicy
Funkcje
producent
projektowanie
wytwarzanie
znakowanie
ustalanie cen
promowanie
sprzedaż
hurtownik
zakup
magazynowanie
promowanie
eksponowanie
sprzedaż
dostawy
finansowanie
detalista
zakup
magazynowanie
promowanie
eksponowanie
sprzedaż
dostawy
finansowanie
konsument
Cechy: mały stopień integracji działań, powiązania między uczestnikami, nietrwałe, nie wiążące umowy.
Ad. B.
KANAŁ WERTYKALNY (ZINTEGROWANY PIONOWO)
Uczestnicy
Funkcje
projektowanie
wytwarzanie
znakowanie
ustalanie cen
promowanie, zakup
magazynowanie
eksponowanie
sprzedaż, dostawy
finansowanie
konsument
Cechy : wysoki stopień koordynacji i kontroli działań, silne powiązania między uczestnikami.
Rodzaje użyteczności otrzymane przez kanały dystrybucji: ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz