Marketing bezpośredni - wady i zalety

Nasza ocena:

5
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1358
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing bezpośredni - wady i zalety - strona 1 Marketing bezpośredni - wady i zalety - strona 2 Marketing bezpośredni - wady i zalety - strona 3

Fragment notatki:

Marketing bezpośredni jest kanałem marketingowym komunikacji reklamowej i dystrybucji, który służy pokryciu zapotrzebowań biznesu. Dzięki swojej wiarygodności i dogodności jest powszechnie wykorzystywany do zaspokojenia potrzeb konsumentów. Cechą charakterystyczną marketingu bezpośredniego jest to, iż dostarcza konsumentowi mnóstwo informacji o produktach i usługach, które są mu potrzebne. Direct Mail, reklamy drukowane, katalogi, telefon, komputer, telewizja kablowa oraz inne media przekazują wszystkie informacje, które są niezbędne by konsument podjął świadomą decyzję zakupu. Marketing bezpośredni to komunikacja poprzez media z możliwością reakcji ze strony odbiorcy. Marketing bezpośredni ma zasadniczo dwa cele: zdobycie klienta, oraz utrzymanie z nim kontaktu. Utrzymywanie kontaktu z klientem powinno mieć na celu zachęcenie go do ponownego kupna, czy też do regularnego kupowania danego produktu. Z marketingu bezpośredniego korzystają również organizacje - w celu zwerbowania członków, sponsorów a także w celach sondażowych. Marketing bezpośredni jest bezpośrednim dialogiem. Na drodze marketingu bezpośredniego przedsiębiorstwa powinny budować "rozmowę" pomiędzy nimi samymi a ich (potencjalnymi) klientami. Powinny dążyć do utrzymywania z pozyskanymi klientami możliwie długiego kontaktu. Dzięki marketingowi bezpośredniemu przedsiębiorstwa mogą zindywidualizować ofertę dla klienta. To, czy wykorzystana metoda marketingu bezpośredniego przyniosła pożądane rezultaty, można ocenić łatwo na podstawie intensywności odzewu na zastosowane kroki marketingowe. Stanowi to niewątpliwą zaletę tego rodzaju komunikacji z klientem. Marketing bezpośredni ogranicza się jednak nie tylko do uzyskania maksymalnie dużego odzewu. Na drodze marketingu bezpośredniego można przekazywać treści, z którymi odbiorca zapoznaje się nawet, jeśli w ślad za tym nie idzie konkretne zamówienie. Dlatego też marketing bezpośredni stosowany jest obecnie często jako środek kształtowania wizerunku firmy. Nowa kategoria, w pewnym sensie, jest wiadomością a ludzie zwracają uwagę na wiadomości. To wpływa na znak firmowy, ale w dwojaki sposób. Buduje lub niszczy markę.W dzisiejszym świecie konsumenci są zakłopotani gdy pytamy ich o markę określonego produktu. Raz za razem mylą Coca Colę z Pepsi Colą, a AT&T ze Spritem. Ludzie mają tendencje do przypisywania danej reklamy do największej i najbardziej znanej firmy z określonej kategorii (branży). Daje to korzyści znanym markom, ale przynosi szkodą dla małych firm, które w efekcie, filantropijnie i nieświadomie reklamują produkt na rzecz większego konkurenta. Podobnie jest z marketingiem bezpośrednim. Każdy kontakt, nawet kontakt direct marketingowy, buduje lub niszczy markę. Z drugiej strony direct marketing próbuje tworzyć zachowania, decyzje o zakupie i relacje, więc jego wpływ na markę może być naprawdę olbrzymi. Najlepszy przykład: ogromna i hiper - konkurencyjna amerykańska branża kart kredytowych, w której tak wielkie giganty jak Capital One i First USA stworzyły dosłownie z niczego ogromne marki, wykorzystując jedynie direct mail i telemarketing

(…)

… przy dużych grupach docelowych; Czasochłonność.
Druk nie adresowe
Zalety: Szczelne pokrycie rynku regionalnego; Stosunkowo niskie koszty; Dużo miejsca dla prezentacji oferty;
Wady: Mniejsza siła przyciągania uwagi niż w wypadku mailingu adresowanego; Duża ilość reklamy, która nie trafia do pożądanego klienta; Brak możliwości selekcji według określonych grup odbiorców;
Wrzutka
Zalety: Większy stopień…
… podanymi przez The New York Times, spadł do 0,5%. A to przecież i tak tylko klikanie, a nie kupowanie czegokolwiek. nternet jest interakcyjny, angażujący lewą półkulę mózgu, która wpływa na podejmowanie decyzji. Advertising, aby uwieść klienta musi zaangażować prawą półkulę, a temu najlepiej służy telewizja. Internet jest nośnikiem direct marketingowym, nie zaś nośnikiem reklamy ogólnej.
Zalety: Korzystne…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz