Temat pracy to marketing bezpośredni i online. Zajęcia prowadzone są na Politechnice Świętokrzyskiej
w Kielcach, prowadzi je prof. dr hab. Aleksander Oksanych. Praca ma 13 stron i zawiera informacje na temat: co wyróżnia marketing bezpośredni, jakie są podstawowe narzędzia wykorzystywane w direct marketing, co to jest marketing, co to jest marketing bezpośredni, jakie wyróżniamy formy marketingu bezpośredniego, jakie są korzyści z marketingu bezpośredniego, jakie czynniki wpływają na wzrost znaczenia marketingu bezpośredniego, na czym polega marketing bezpośredni w bankowości detalicznej. Ponadto, z notatki można się dowiedzieć na czym polega marketing w bankowości realizowany za pomocą narzędzi takich jak: przesyłki adresowe, internet, telemarketing oraz sms.
Politechnika Świętokrzyska
w Kielcach
Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego
Marketing strategiczny
TEMAT:
MARKETING BEZPOŚREDNI I ONLINE
Autor:
Pasternak Damian
gr.401
Kielce 2010
Wstęp
Marketing bezpośredni (ang. direct marketing) jest typem marketingu wyróżniającym się dwoma cechami: po pierwsze marketing bezpośredni to działania polegające na skierowaniu przekazu bezpośrednio do konsumenta, bez angażowania mediów masowych. Komunikacja z klientem lub firmą ma charakter komercyjny (poczta, e-mail, telemarketing kierowane bezpośrednio do konsumenta) i zwykle następuje z inicjatywy sprzedającego. Po drugie dla marketingu bezpośredniego istotne jest, by dokonane przez klientów zakupy można było przypisać konkretnemu wezwaniu klienta do działania (call-to-action np. „zadzwoń po nr” lub „odeślij kupon”). W metodzie tej, bez względu na sposób przekazu, istotny jest aspekt mierzalności pozytywnych odpowiedzi konsumenta (nazywanych po prostu „odpowiedziami”).
Jeśli poprzez reklamę do potencjalnego klienta kierowana jest prośba o podjęcie akcji, np. wykonanie bezpłatnego telefonu lub odwiedzenie strony internetowej, a klient podejmie oczekiwaną akcję, wówczas można mówić o tzw. reklamie bezpośredniej odpowiedzi.
Podstawowych narzędzia wykorzystywane w direct marketing to:1. Przesyłka bezpośrednia ( direct mail )
2. Promocje sprzedaży 3. Telemarketing
4. Marketing mobilny ( kampanie przy użyciu telefonów komórkowych np. sms-mailing )
5. E-mail marketing
6. Direct Response Advertising (np. kanały TV służące bezpośredniemu nabyciu produktu lub usługi
Direct marketing, czyli marketing bezpośredni, jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się dziedziną komunikacji marketingowej. Wielkość sprzedaży z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji marketingu bezpośredniego gwałtownie wzrasta. Przyczynił się do tego przede wszystkim rozwój Internetu, który stał się podstawowym narzędziem wykorzystywanym w marketingu bezpośredniego.
Co to jest marketing bezpośredni?
Marketing wg Kotlera:
Proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego POTRZEBUJĄ i PRAGNĄ osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów.
Definicja -sformułowana przez Direct Marketing Association (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego w USA) określa marketing bezpośredni jako:
Marketing bezpośredni jest skierowany prosto do klientów. Wiadomości są starannie wyselekcjonowane do konkretnej grupy osób. Komunikaty mają wywoływać konkretną reakcje konsumentów.
(…)
… ankiet w gazetach lub w Internecie. W wielu krajach regulacje odnośnie ochrony danych osobowych mogą być sporą przeszkodą w budowaniu bazy
Formy marketingu
Jest wiele form marketingu bezpośredniego. Można tutaj wymienić chociażby sprzedaż wysyłkową, telemarketing, akwizycja, telezakupy, czy marketing internetowy. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Niektóre z nich lepiej trafiają do określonej grupy…
… w marketingu bezpośrednim to: poczta telefon Internet Fax Podstawowymi formami marketingu bezpośredniego są:
sprzedaż wysyłkowa - polega na składaniu zamówień z katalogów dostarczanych przez firmę lub dostępnych w Internecie. Sprzedaż wysyłkowa jest atrakcyjna dla sprzedawcy ponieważ eliminuje koszty sklepu i osób tam zatrudnionych. Katalogi, ogłoszenia , próbki produktów wysyłane są do nisz rynkowych…
… komórkowy jest bardzo osobistym urządzeniem. Informacja, którą otrzymujemy na telefon komórkowy na pewno zostanie przeczytana, nie można jej wyrzucić bez zapoznania się z jej treścią. Wiadomo bowiem, że jest to komunikat skierowany bezpośrednio do danego adresata. Klient rozumie to w ten sposób, że wiadomość nie została wysyłana do wszystkich, gdyż została zindywidualizowana przez konkretny numer telefonu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)