Konspekt lekcji - Wzmacnianie mięśni brzucha

Nasza ocena:

3
Pobrań: 441
Wyświetleń: 4347
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Konspekt lekcji - Wzmacnianie mięśni brzucha - strona 1 Konspekt lekcji - Wzmacnianie mięśni brzucha - strona 2 Konspekt lekcji - Wzmacnianie mięśni brzucha - strona 3

Fragment notatki:


Temat: Wzmacnianie mięśni brzucha, pośladków i mięśni wysklepiających stopy. Cele: Wydłużenie kręgosłupa w różnych pozycjach Kontrola jakości ruchów i przyjmowanych pozycji przez współćwiczącego. Umiejętności: Współdziałanie w parach w celu dokładnego i skutecznego wykonywania zadania. Wiadomości: Konieczność utrzymania prawidłowej postawy w siadzie, leżeniu, podczas podnoszenia przedmiotów. Cele wychowawcze: Ocena postawy skorygowanej kolegi, szukanie błędów i poprawianie ich. Umiejętność bezpiecznego wykonania ćwiczeń w parach – odpowiedzialność za współćwiczącego. Miejsce ćwiczeń: korytarz Szkoły Podstawowej Nr 5 w Białej Podlaskiej Przybory: butelki plastikowe Czas trwania zajęć: 45 min Ilość ćwiczących: 11 Wiek ćwiczących: klasa II d Prowadząca: mgr Anna Kozak Dnia: 21.05.2001 r. Rodzaje zadań Opis ćwiczeń lub zabawy Czas powt. Uwagi organizacyjno-metodyczne Część wstępna - 10' Sprawdzenie gotowości i zorganizowanie grupy
Zbiórka obok butelki plastikowej ustawionej przy ścianie - kontrola postawy przy pomocy testu ściennego. Podanie celów zajęć.
2'
Rozstawienie butelek przy ścianie, sprawdzenie przyjętej postawy skorygowanej.
Zabawa ożywiająca, wydłużanie kręgosłupa.
Zabawa "Berek - krzyżak" - uczestnicy zabawy biegają z butelką po korytarzu, uciekają przed goniącym ich "berkiem".
Osoba złapana przez "berka" przyjmuje pozycję "strzałki" w leżeniu przodem (RR z butelką w przód z wyciągnięciem kręgosłupa). Inni ćwiczący mogą uratować złapanego i pozwolić mu wrócić do zabawy, układając się poprzecznie na nogach leżącego (tworząc krzyżak).
Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy (uwaga na leżące osoby). Zmiana "berka", który oznaczony jest szarfą. Ćwiczenie w rozsypce.
Ćwiczenia oddechowe, wzmacnianie mm. ściągających łopatki, elongacja kręgosłupa. Pw. - siad skrzyżny, postawa skorygowana, w prawej dłoni butelka. Ruch - wdech z przeniesieniem RR bokiem w górę i przełożeniem butelki jak najwyżej nad głową do lewej ręki. Wydech z jednoczesnym przeniesieniem RR bokiem w tył i położeniem butelki w tyle do prawej ręki. 4x
Podczas ćwiczeń wyciąganie kręgosłupa jak najwyżej.
Wzmacnianie mm. ściągających łopatki, mm. prostownika grzbietu. Rozciąganie mm. piersiowych. Pw. - siad skrzyżny z plecami wyprostowanymi, RR oparte o kolana, w prawej ręce butelka. Ruch - przeniesienie jednej ręki nad barkiem na plecy, przeniesienie drugiej ręki pod pachą na plecy i przekazanie butelki ("agrafka"). 6x
Nie pochylać głowy w przód, łokcie ściągnięte w tył.

(…)

… ułożone w "skrzydełka" trzymają wspólnie butelkę. Ruch - wdech - unieść RR z butelką wspólnie ze współćwiczącym jak najwyżej, wydech - przeniesienie RR z butelką do ułożenia w "skrzydełkach" z jednoczesnym rozluźnieniem. 5x Ćwiczenia RR, wzmacnianie mm. prostownika grzbietu odcinka piersiowego i mm. karku, wzmacnianie mm. pośladków. Pw. - siad skrzyżny twarzą do siebie w odległości ok. 1m…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz