Koncepcja prowadzenia dzialań marketingowych- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Koncepcja prowadzenia dzialań marketingowych- opracowanie - strona 1 Koncepcja prowadzenia dzialań marketingowych- opracowanie - strona 2 Koncepcja prowadzenia dzialań marketingowych- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

KONCEPCJA PROWADZENIA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH:
*koncepcja produkcji (duża produkcja niskie ceny),
*koncepcja produktów (podnoszenie jakości produktu nadwyżka podaży nad popytem)
* koncepcja sprzedaży (instrumenty zachęcające klientów do zakupu produktów - reklamy, promocje)
* koncepcja marketingowa ( zaspokajanie potrzeb klientów; docelowy rynek; koordynacja działań marketingowych-marketing mix;rentowność. Ujęcie klasyczne marketingu: marketing strategiczny, koncepcja marketingu społecznego.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE: -proces polegający na dążeniu do realizacji własnych celów poprzez jak najlepsze zaspokojenie potrzeb i pragnień partnerów wymiany.
-proces planowania i realizacji pomysłów kształtowania cen, promocji i dystrybucji towarów , usług i idei mających doprowadzić do wymiany spełniającej oczekiwania docelowych grup klientów. Proces zaspokajania potrzeb !
Zarządzanie marketingowe:
-w formie nastawionej na zysk
-w organizacji typu non-profit
ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM - jednorodna działalność:
1. Identyfikacja misji firmy,
2. analiza marketingowej sytuacji firmy,
3. planowanie marketingu (cele, strategie. plany operacyjne), 4. organizacja marketingu (struktury organizacyjne, harmonogram działań podział uprawnień i odpowiedzialności), 5. kontrola marketingu. POZIOMY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO - koncerny: 1. przedsiębiorstwo jako całość,
2. strategiczne jednostki biznesu
3. produkt / rynek. SJB posiada trzy charakterystyczne cechy: 1. może być prowadzone oddzielnie w stosunku do reszty przedsiębiorstwa, 2. ma swoich własnych konkretów, 3. ma oddzielne kierownictwo. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA POZIOMIE CENTRALI: -określenie misji przedsiębiorstwa,
-identyfikacja strategicznych jednostek biznesu, -analiza marketingowej sytuacji przedsiębiorstwa, -formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa, -organizacja zarządzania marketingiem, -strategiczna kontrola marketingu. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA POZIOMIE SJB:
-analiza marketingowa sytuacji „SJB”, -określenie celów i strategii marketingowej, -opracowanie szczegółowych planów działania,
-wykonywanie programów, -operacyjna kontrola marketingu. ZARZĄDZANIE MARKETINGOW NA POZIOMIE PRODUKTU/RYNKU: -analiza sytuacji produktu / rynku, -planowanie sprzedaży, -realizacja planów, -bieżąca kontrola.

(…)

… produktu, personel sprzedaży, poziom kosztów, polityka cenowa; E). ocena wzorców reakcji konkurentów; konkurent bierny, konkurent selektywny, „tygrys”, konkurent nieprzewidywalny.
2. ANALIZA KANAŁÓW RYNKU( pośrednicy: rodzaje i znaczenie źródeł, zaopatrzenia nabywców, rodzaje i ocena kanałów dystrybucji, gęstość sieci dystrybucji (dostępność produktu), logistyka dystrybucji (funkcje transportu). 3…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz