Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności

Nasza ocena:

5
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności - strona 1 Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności - strona 2 Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności - strona 3

Fragment notatki:

Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności. Język a kultura. Reguły semiotyczne i semantyczne. Znaczenie a kontekst. Istota komunikacji codziennej. Komunikacja międzyludzka to czynności zwiększające zakres wspólnej wiedzy. Komunikacja ludzka sprężenie zwrotne między nadawcą a odbiorcą . Pojawia się myśl idea (ideacja), ekspresja- jakoś trzeba to wyrazi. Dopóki nie powiem to nie wiem co pomyślałem. Inni ludzie potrzebni, nam są po to aby kim naprawdę jestem. Po pierwsze ja muszę mieć intencje- czyli chęć nadawania. Moim celem jest aby ktoś mnie zrozumiał. Rozumienie zapewnia wspólnota kodu( język jest żywy ma znaczenie, które mają charakter dynamiczny, język jest znaczeniem kulturowym, znaczenie słów, okoliczności w jakich dane słowo się używa się używa) .W języku widać doświadczenia grup społecznych, co jest bardziej ważne ma więcej określeń w słownikach. Kodowanie- znajdowanie wspólnej płaszczyzny porozumienia. Tożsamość geograficzna (strefy czasu między kontynentami ). Jak się komunikuje- nie jest tylko język-masa komunikatów ma charakter poza werbalny( wyraz twarzy, szybkość mowy, głośność mowy, gesty) Komunikowanie jest trudną czynnością, jest interakcją miedzy osobami. Ludzie komunikują się po to aby: czegoś się dowiedzieć, aby przekonywać, uzgadnianie czegoś ( negocjacje). Jeżeli wsłuchają się w formę (emocje) skupiają się na osobie nadawcy, czy dana osoba jest wiarygodna, a nie co przekazuje. Zakłócenia-wszystko to co zakłóca przekazanie. Jeżeli ludzie tworzą billbordy z ich punktu widzenia są to informacje a ludzie, którzy wychodzą i nie chcą tego oglądać to jest to dla nich zakłócenie. Komunikacja (przekazywanie).
W jakim stopniu reklama jest skuteczna ? - Ludzie nie mają wyjścia, muszą ulegać reklamie, człowiek nie jest w stanie kupować racjonalnie.
Co decyduje o tym że jakaś grupa wywiera większy lub mniejszy wpływ ?
1). zależy od źródła przekazu
2). jak mówi
3). do kogo mówi
ad. 1.
"Kto mówi" - pytanie o wiarygodność źródła. Ludzie wiarygodniejsi muszą znać się na rzeczy i być godni zaufania. Ludzie którzy nam się podobają są bardziej wiarygodni, niż ci którzy nam się nie podobają.
Obowiązuje zasada podobieństwa - jeśli ktoś ma podobne doznania to jest pewniejszy. Na nase opinie wpływ mają osoby które znają się narzeczy, lub jeśli ta osoba jest podobna do nas. Ładne osoby są bardziej wiarygodne. ad. 2.
Im silniejsze wzbudzimy emocje, tym mniejsze mamy szanse na zmiane (wpływ na przekaz). Jesli mówisz do zwolenników możesz mówić używając argumentów jednostronnych, jeśli do ludzi wykształconych pokaż plusy i minusy.
Kolejność prezentacji:
1). efekt pierwszeństwa
2). efekt świeżości


(…)

… - gdy niewiarygodne , to nie skupiamy się na treści . Słuchanie(czegoś oczekuje, coś wie) musi nastąpić fizyczne przyjęcie komunikatu (odpowiednie parametry fizyczne i koncentracji uwagi słuchającego)Koncentrowanie jest trudną sprawą (zmęczenie, młot pneumatyczny- inne dźwięki, zmartwienie, pośpiech) Gdy przyjąłem komunikat i nie pasuje do mojego widzenia próbuję go przyjąć akumulacja. Przekształcając wiedze…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz