Komunikacja interpersonalna

Nasza ocena:

5
Pobrań: 560
Wyświetleń: 3759
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikacja interpersonalna - strona 1 Komunikacja interpersonalna - strona 2 Komunikacja interpersonalna - strona 3

Fragment notatki:

Dokument ma 4 strony i porusza zagadnienia takie jak: co to jest komunikowanie, rodzaje komunikowania, komunikowanie jednokierunkowe, komunikowanie dwukierunkowe, komunikacja werbalna, komunikacja niewerbalna, pisanie, sposób prezentacji, podejście do tematu, zasady pisania życiorysu, CV, konkretna treść, efektowny wygląd, związek emocjonalny, wiarygodność, rozmowa telefoniczna, ton głosu, punktualność, terminowość, krótko, konkretnie, rozmowa bezpośrednia, wygląd, mimika, wyraz twarzy, zachowanie, wygląd, słuchanie, kontakt wzrokowy.
"Komunikować się" - to tyle, co "utrzymywać z kimś kontakt, kontaktować się; udzielać się otoczeniu". A więc "komunikowanie" - to podstawa porozumienia społecznego. Notatka pochodzi z Politechniki Krakowskiej z kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji.

Komunikacja interpersonalna "Komunikować się" - to tyle, co "utrzymywać z kimś kontakt, kontaktować się; udzielać się otoczeniu". A więc "komunikowanie" - to podstawa porozumienia społecznego.
Komunikowanie, czyli zdolność lub umiejętność porozumiewania się, jest procesem złożonym; polega on na przekazywaniu wiadomości pomiędzy ludźmi i wśród ludzi. Podstawowym narzędziem komunikacji jest język. W procesie porozumiewania się ludzie dążą do dzielenia się znaczeniami za pośrednictwem znaków, symboli i kodów (dźwięki, litery, słowa), służących do formułowania informacji (komunikatów). Komunikowanie może być realizowane przez wypowiedzi ustne, pisemne i różne formy wizualne oraz tzw. mowę ciała. Wiadomość przekazywana przez nadawcę dociera do odbiorcy tzw. kanałem komunikacyjnym (wzrok, słuch lub węch).
Komunikowanie może być jednokierunkowe lub dwukierunkowe. W pierwszym przypadku nadawca przekazuje informacje bez oczekiwania ich potwierdzenia przez odbiorcę, a w drugim - nadawca uzyskuje potwierdzenie przekazanej informacji, np. w formie pytań zadawanych przez odbiorcę.
Komunikacja werbalna - to sposób, w jaki ludzie komunikują się (wysyłają i odbierają komunikaty) za pomocą słów. Komunikacja werbalna jest działaniem intencjonalnym.Komunikacja niewerbalna - to sposób, w jaki ludzie komunikują się (wysyłają i odbierają komunikaty) bez używania słów, tj. za pomocą pozawerbalnych dźwięków mowy (np. intonacja, szybkość mówienia, tembr i ton głosu, westchnięcia, pomruki), mimiki twarzy, gestów, ruchów i pozycji ciała, sposobu patrzenia, dotyku. Komunikacja niewerbalna może być działaniem intencjonalnym lub nieintencjonalnym.
Komunikaty niewerbalne istotnie wspomagają werbalne, nadają im czytelność i wyrazistość. Wiedza z tego zakresu oraz umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej z pewnością przydadzą Ci się w życiu codziennym, np. podczas komunikowania się z potencjalnym pracodawcą.
PisanieWarto wiedzieć, że ktoś, kto czyta nasze dokumenty sporządzone np. pod kątem poszukiwania pracy, wyrabia sobie na tej podstawie zdanie na nasz temat. Liczy się nie tylko treść merytoryczna - czyli to, co udało nam się zrobić i z jakim wynikiem - ale także podejście do tematu, sposób jego prezentacji zarówno w aspekcie wizualnym, jak i treściowym. Mówi to wszak wiele o ich autorze.
Ujęte w punktach zasady pisania życiorysu i listu motywacyjnego to:* zwięzła forma, konkretna treść - pozbawiona ogólników;* schludny, efektowny wygląd;* rozmieszczenie tekstu na stronie w sposób ułatwiający jego czytanie;* interesujący i nieszablonowy sposób przedstawienia samego siebie i własnych kwalifikacji oraz dokonań;* zasygnalizowanie związku emocjonalnego (pozytywnego) z pracą, o

(…)

… jest, jaką przybierasz postawę. Nie odchylaj się do tyłu i nie opieraj o biurko czy stół. Kiedy mówisz - możesz się nieznacznie przechylić w kierunku rozmówcy. Zarówno postawa zbyt swobodna, jak i zbyt skrępowana, nie pomoże Ci w zbudowaniu dobrego wizerunku. Ręce trzymaj swobodnie na kolanach, można je spleść. Nie unikaj wzroku Twojego rozmówcy, patrz mu często w oczy, zwłaszcza kiedy mówi, albo kiedy Ty mówisz coś szczególnie istotnego. To dla niego także ważny komunikat. Świadczy on o Twoim spokoju, pewności siebie, o szczerości i odwadze.
Twój wygląd też jest ważnym komunikatem. Wyrażasz nim stosunek do drugiej osoby oraz mówisz o sobie, do jakiej grupy społecznej należysz, jakie wartości szanujesz itd. Zadbaj więc o odpowiedni wygląd wybierając się z wizytą do potencjalnego pracodawcy. Na ważne…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz