docx.
Notatka porusza m.in. takie zagadnienia, jak: komunikacja - kanały, cechy, bariery, zasady skutecznego słuchania i mówienia, pytania w negocjacjach.
Notatka pozwoli na usystematyzowanie i uzupełnienie wiedzy z przedmiotu negocjacje. Pozwoli na przygotowanie się do zajęć i egzaminu.
(…)
… W NEGOCJACJACH
Aktywnemu słuchaniu towarzyszą umiejętnie stosowane pytania, które służą do:
przyciągnięcia uwagi rozmówcy
służą do zdobywania dodatkowych informacji
same przekazują informacje
pozwalają wyciągnąć wnioski
Rodzaje pytań:
pytania otwarte - stawia się je na początku spotkania, gdyz wymagają udzielenia szerszej wypowiedzi, a zaczynają się od słów dlaczego, co pan sądzi o… Pytania otwarte pozwalają…
…-handlowiec) bądź niesymetryczny - kiedy jeden uczestnik ma dominację nad drugim (szef - podwładny)
nieodwracalność procesu komunikacji (nie można go powtórzyć, cofnąć lub zmienić jego biegu np. wypowiedziane słowa)
Kanały komunikacji interpersonalnej
W komunikacji interpersonalnej biorą udział wszystkie zmysły i w związku z tym wykorzystuje się 5 podstawowych kanałów przekazywania informacji związanych z ludzkimi zmysłami:
kanał wizualny (wzrok - ubiór, teczka, dobry zegarek)
kanał werbalny (mowa - intonacja, sposób wysławiania się, dykcja, języki obce, dobieramy słowa)
kanał kinestetyczny (dotyk - witanie się)
kanał węchowy (węch - zapach skóry w salonie samochodowym)
kanał słuchowy (słuch )
Bariery komunikacji
bariery semantyczne - językowe: zniekształcanie informacji
zbyt duża ilość informacji (dane…
… aktywnego słuchania, czyli powtarzanie sensu ostatniej wypowiedzi rozmówcy aby sprawdzić czy została ona właściwie zrozumiana
Parafraza - ubranie wypowiedzi oponenta w inne słowa
Cele parafrazy:
sygnalizuje rozmówcy, że jest słuchany z uwagą i zainteresowaniem
Pozwala utrzymać temat rozmowy w sytuacji pojawienia się obszernych (częstych) dygresji
Parafraza zaczyna się od sformułowania…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)