,Pedagogika kultury, Kompetencje nauczyciela/trenera edukacji międzykulturowej , (sem. IV) Kompetencje nauczyciela/trenera edukacji międzykulturowej. merytoryczne ( znajomość problematyki oświaty, wychowania, socjalizacji i animacji społeczno-kulturalnej, wiedza o zjawisku i politykach wielokulturowości, społeczeństwie wielokulturowym, jego problemach i potrzebach, wiedza o kulturze i kulturach oraz kulturowym i religijnym zróżnicowaniu świata, znajomość procesów akulturacji, kontaktu międzykulturowego i nabywania kompetencji międzykulturowych, wiedza o funkcjonowaniu instytucji oświatowych, wychowawczych i socjalizujących w przestrzeni wielokulturowej, a także wiedza o problemach i potrzebach osób uczących się) metodyczne ( umiejętności projektowania edukacyjnego, prowadzenia zajęć dydaktycznych i animacyjnych z wykorzystaniem zróżnicowanych metod i środków) wychowawcze ( otwartość, empatia, tolerancyjność, umiejętności pracy z osobami zróżnicowanymi kulturowo, otwierania w świadomości uczących się pogranicza kulturowego i pobudzania procesów indywiduacji, kształtowania postaw szacunku wobec kultury własnej oraz kultur innych grup, postaw tolerancji i otwartości na innych, radzenia sobie z psychologicznymi barierami i problemami rozwoju kompetencji międzykulturowych (etnocentryzm, ksenofobia, rasizm, uprzedzenia etniczne))
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)