To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dr. W. Bobrowicz, Edukacja kulturalna i medialna, Edukacja kulturalna Edukacja kulturalna jako przygotowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej Edukacja kulturalna - jest splotem różnorodnych, długofalowych i bardziej lub mniej intencjonalnych czynności, których efektem jest nabycie przez jednostkę (lub rozwiniecie, modyfikacja) określonych kompetencji kulturowych składających się łącznie na osobowościową postawę jej aktywności kulturalnej. (D. Jankowski) Obszary zmian jakie dokonały się w aktywności kulturalnej Polaków: Aktywność percepcyjną zastępuje twórcza
Dominacja form medialnych
Aktywność indywidualna zastępuje zbiorowa
Obojętność form aktywności kulturalnej
Ograniczenie aktywności kulturalnej do jednej, bądź wybranych jej dziedzin
Zmiana w pojęciu awansu kulturowego („mieć” zamiast „być”)
Ograniczenie motywów podejmowania aktywności kulturalnej do 3 funkcji:
Rozrywkowej
Zaspokajanie potrzeby posiadania wiedzy z bardzo wąskich obszarów
Zdobywanie wiedzy traktowane utylitarnie (użytkowo) Cele edukacji kulturalnej sformułowane na konferencji w Genewie Nowe cele edukacji kulturalnej ustalone w 1992 roku w Genewie: Wprowadzenie do wiedzy i oceny dziedzictwa kulturowego oraz do uczestnictwa we współczesnym życiu kulturalnym
Zaangażowanie w procesy upowszechniania kultury
Uwrażliwienie na równoważną godność kultur oraz na podstawowa więź łączącą dziedzictwo ze współczesnością
Edukacja estetyczna i artystyczna
Kształcenie do wartości moralnych i obywatelskich
Przygotowanie do krytycznego korzystania z massmediów
Edukacja międzykulturowa i wielokulturowa 12. Warunki edukacji kulturalnej w rodzinie :
warunki materialne
potrzeby kulturalne rodziców
wartości wyznawane przez rodziców
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)