Kobieta na drodze

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kobieta na drodze - strona 1 Kobieta na drodze - strona 2 Kobieta na drodze - strona 3

Fragment notatki:

Kobieta na drodze?
Nai C. J. Yeung i Courtney von Hippel (2008)
Osoby badane wykonywały zadanie w symulatorze jazdy samochodem
Aktywizacja stereotypu, że kobiety są słabymi kierowcami spowodowała, że badane dwukrotnie częściej niż osoby z grupy kontrolnej przejeżdżały pieszego przechodzącego w niedozwolonym miejscu w porównaniu z kobietami, którym nie przypominano negatywnych opinii o umiejętnościach kierowania samochodem.
Wykład 14
Reklama
Przekaz perswazyjny, komunikat skłaniający do wykonania określonych zachowań:
zakupu,
wsparcia instytucji
zachowań prozdrowotnych
Itd..
Grupa docelowa
Non-users, light users, heavy users
Połowa amerykańskich rodzin pijących colę w ogóle spożywa 90% tego napoju
Ketchup - studenci przeciętnie spożywają dwie butelki na rok, ale niektórym jedna butelka wystarcza tylko na dwa dni.
Kogo łatwiej namówić na zmianę marki?
Profil socjo-demograficzny konsumenta ale kto grupą porównawczą?
Zwykle konsumenci nie różnią się właściwościami socjodemograficznymi od niekonsumentów
Dzieci i młodzież
Młodsze dzieci są naiwnymi odbiorcami reklamy (Ward 1976)
Nastolatki - krytyczne wobec formy, mało krytyczne wobec treści
Robertson i Rositer (1973):
65% pierwszoklasistów wierzy w reklamy
30% trzecioklasistów wierzy w przekaz reklamowy
7 % dzieci z klasy piątej ufa reklamie
Dopasowanie produktu i klienta
Osobowość produktu
„Ja” realne, „ja” idealne, „ja” pożądane
Ross (1971), Schenk i Holman 1980)
Artykuły prywatne - „ja” realne
Artykuły publiczne - „ja” idealne
Ale Graeff (1997) pokazał, że ważniejsze jest to na ile wizerunek marki jest zbliżony do wizerunku osoby badanej zarówno „ja” realne jak i „ja” idealne powiązane z chęcią kupna produktu.
Płeć produktu
Czy zatrudniać aktora czy aktorkę w reklamie?
Kanungo i Pang 1973
Do zakupy zachęcał:
Mężczyzna,
Kobieta,
Para
Produkty:
Samochód,
Kanapa,
Sprzęt stereofoniczny
Telewizora
Samochód lepiej jeśli reklamuje mężczyzna, ale kobieta w reklamie samochodu nie pogarsza odbioru w stosunku do reklamy samego samochodu
Kanapę lepiej jeśli reklamuje kobieta, gdy przedstawiał go mężczyzna to mężczyźni bardzo źle oceniali produkt
Sprzęt stereofoniczny lepiej oceniany gdy w reklamie występowali ludzie niż sam sprzęt.
Telewizor bardzo tracił w oczach mężczyzn gdy reklamowali go ludzie, kobiety wysoko oceniając telewizor gdy reklamuje go para.


(…)

…, produkty spożywcze codziennego użytku, narzędzia niespecjalistyczne, itp.
Celebrities
Zakłada się, że sławna osoba powinna reklamować produkty o wysokiej jakości, prestiżowe: samochody, biżuterię, luksusowe kosmetyki
Badania Maison (1998).
Reklama w której była fotografia Jurka Owsiaka vs reklama bez fotografii
Poczęstunek czekoladą + ocena opinii na ten temat
Brak różnic we wpływie reklamy na ocenę smakowitości czekolady, ale Ci, którzy lubili Owsiaka i WOŚP chętniej kupiliby czekoladę
Celebrities przesłaniają cały świat
Anderson 1992,
Badani oglądali film przyrodniczy, przerywany reklamami. Na jednej z nich reklamowano czekoladę: w jednej grupie w reklamie wystąpiła przeciętnie atrakcyjna osoba, w drugiej piękna blondynka, która trzymała czekoladę w ręce
Po filmie pytano badanych jak się nazywała…
…, mrożone indyki, środki czystości czy płciowo neutralnych takich jak: żarówki, noże kuchenne, telewizory, szampon do włosów)
Muskulatura ma też wpływ na ocenę trwałości produktu!
Reklama modyfikuje płeć produktu
Debevec i Iyer (1986)
Piwo reklamowane przez kobietę jest postrzegane jako bardziej kobiecy produkt
Niektóre marki kreują swoje produkty jako przeznaczone dla określonej grupy docelowej poprzez…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz