Amerykański kodak twierdzi

Nasza ocena:

5
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1645
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Amerykański kodak twierdzi - strona 1 Amerykański kodak twierdzi - strona 2 Amerykański kodak twierdzi - strona 3

Fragment notatki:


Amerykański Kodak twierdzi, że chcąc wylansować aparat fotograficzny jako produkt dla mężczyzn, należy napisać na pudełku: "pięć milionów pikseli". Jeśli produkt jest dla kobiet, lepiej napisać: "prosty w obsłudze". Jak z dowcipu o blondynkach? Amerykanie twierdzą, że to działa Polskie pudełka , etykiety i instrukcje częściej są pozbawione płci niż opakowania w USA czy Europie Zachodniej, gdzie rynek jest bardziej zaawansowany i konkurencja większa. W supermarkecie w minutę zobaczysz 300 produktów. Decyzję, co kupić, podejmiesz w dwie-trzy sekundy. Za mało, by przeczytać skład płatków albo policzyć cenę porcji, gdy pudełka mają różną objętość. Co decyduje? Opakowanie. To dlatego Philip Kotler, autor klasycznego podręcznika marketingu, nazywa opakowanie „pięciosekundową reklamą”. Campbell Soup Company, firma produkująca uwiecznioną przez Andy'ego Warhola zupę w puszkach, szacuje, że przeciętny Amerykanin widzi ją 76 razy w roku, co odpowiada reklamie za 26 mln dol. Stereotyp i marketing Psycholog Dariusz Murłowski od czterech lat pracuje dla projektującej opakowania firmy DN Studio. Zapewnia, że wędrując między półkami supermarketu, potrafi rozróżnić, które opakowanie czekolady lub napoju wymyślono pod kobiety, a które pod mężczyzn. - Opakowanie dla mężczyzny jest prostsze - mniej kolorów i ozdobników, inne czcionki. Dla kobiet - pudełko lub etykieta są bogatsze wizualnie. Na soku, który ma się sprzedawać wśród mężczyzn, będą mocno wyeksponowane owoce krzyczące: "Jestem świetnym sokiem". Napój dla kobiet zaakcentuje benefity zdrowotne - mówi Murłowski. Sceptyczny wobec nadawania płci pudełkom jest psycholog społeczny prof. Dariusz Doliński. - Różnice między kobietami i mężczyznami w tej materii nie są, jak sądzę, duże. To stereotypowo kobiety i mężczyźni bardzo się różnią w psychicznym reagowaniu. W świetle badań psychologicznych różnic nie ma albo są minimalne. Świat społeczny raczej się dzieli (pod względem psychicznym) na mądrych i idiotów, sztywnych i elastycznych, sympatycznych i gburów, zwolenników LPR, Samoobrony i pozostałych, a nie na kobiety i mężczyzn - uważa. Jako psycholog Dariusz Murłowski wie, że nie ma genetycznych powodów, by kobiety lubiły czcionkę delikatną, a mężczyźni kanciastą. Ale jako specjalista od opakowań widzi, jakie projekty przechodzą w badaniach, co się podoba konsumentom. - Badania marketingowe pokazują, że kobiety wolą inne kolory opakowań niż mężczyźni, co zapewne ma podłoże kulturowe. W dodatku upodobania polskich konsumentów są inne niż zachodnich, dlatego niekiedy opakowania "przywiezione" z zagranicy robią u nas klapę - mówi Dariusz Murłowski. Jak np. zachodnia srebrno-granatowa etykieta wody Aqua Minerale. Po jej wprowadzeniu sprzedaż spadła. Wzrosła, gdy etykietę ożywiono kolorami.   Jak się wymyśla opakowanie? Klient mówi agencji, jaki to ma być produkt i dla kogo przeznaczony (np. piwo dla zamożnych kobiet w wieku 20-35 lat). Niekiedy są też znane wyniki badań wśród potencjalnych klientów - ich skojarzenia i wyobrażenia. Badani mówią nie tylko, czy im odpowiada smak albo działanie produktu, ale także snują ogólne fantazje - np. czym jest dla nich luksus. Dzięki nim można się dowiedzieć, że młodej, dobrze sytuowanej kobiecie luksus kojarzy się z czerwonym dywanem rozwijanym przed nią jak przed gwiazdą Hollywood. Zadaniem projektanta jest wymyślić, jak to skojarzenie wykorzystać przy tworzeniu opakowania drogich damskich papierosów.

(…)

… czasy coraz większą popularnością cieszą się kosmetyki dla mężczyzn, które ejszcze niedawno stanowiły mały procencink na rynku kosmetyków.
Najważniejszymi środkami, są preparaty, które służą utrzymaniu czystości, zawierają one głównie detergenty, proszki, oraz różnego rodzaju rozpuszczalniki. Myślisz sobie rozpuszczalniki? Tak, kobiety zmywają nim sobie lakier z paznokci, a mężczyznom, służy…
… wskazań uzyskała możliwość otrzymania
gratisu przy zakupie określonego kosmetyku - tę formę promocji, jako najbardziej preferowaną, wskazało 17% kobiet oraz
11% mężczyzn
Wielka kampania Dove
W telewizji, prasie, Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej rozpoczęła się kampania nowej marki kosmetyków dla mężczyzn Dove Men+Care (Unilever Polska).
Pod marką Dove Men+Care koncern wprowadził żele…
… męskich kosmetyków np. preparatów do golenia, ale rośnie wszystkich pozostałych: żeli pod prysznic, szamponów, dezodorantów, maseczek, kremów pod oczy czy żeli oczyszczających.(PAP) 
Kosmetyki dla mężczyzn
Balsam poprawiający muskulaturę, wyszczuplacz mięśnia piwnego, krem z dodatkiem whisky... Czy jest jeszcze w tym kraju jakaś firma kosmetyczna, która nie ma w swojej ofercie pokaźnej serii kosmetyków…
…, lakier do paznokci) firmy Jean-Paul Gaultier, które w Europie, również w Polsce, rozeszły się na pniu.  A dlaczego od razu całe serie? Bo cały arsenał opakowań łatwiej zauważyć na sklepowej półce niż samotny słoiczek.  Precz z tłustą mazią! Męskie serie kosmetyczne mają proste, koniecznie granatowe, czarne lub szare opakowania i oczywiście typowo męskie zapachy. Z grubsza można je podzielić na serie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz