M O N I T O R H A N D L U Wartość sprzedaży t Napoje gorące Wartość sprzedaży w mln zł w okresach dwumiesięcznych Handel tradycyjny 2004-2005 2005-2006 Handel nowoczesny 2004-2005 2005-2006 255 285 245 260 235 235 225 210 215 +4,3% +5,9% +8,4% +7,3% +3,9% +4,2% 185 +17,3% +11,2% +15,1% +34,3% +17,5% +10,6% październik – grudzień – luty – kwiecień – czerwiec – sierpień – październik – grudzień – luty – kwiecień – czerwiec – sierpień – – listopad – styczeń – marzec – maj – lipiec – wrzesień – listopad – styczeń – marzec – maj – lipiec – wrzesień Na rynek napojów gorących w Polsce składają kanału w sprzedaży napojów gorących z 49% wy, obejmujące kawę mieloną i w ziarnach, skoncentrowaną sprzedaż w wielkopowierzch- się takie kategorie jak kawa, herbata, kakao do 52% w ujęciu wartościowym. Sprzedaż cał- rozpuszczalną, miksy kawowe oraz kawę typu niowych placówkach ma herbata, której 54% i czekolady pitne. W okresie sierpień - wrze- kowita w analizowanym okresie w handlu tra- cappuccino. Ich udział wartościowy w rynku obrotu wartościowego generowane jest przez sień’06 w porównaniu z analogicznym okresem dycyjnym wzrosła, jednak mniej dynamicznie napojów gorących sięga 69%. W porównaniu super- i hipermarkety, a wskaźnik ten jest wyż- roku poprzedniego napoje gorące odnotowały (4% wartościowo). Największy wzrost wartości z poprzednim rokiem wartość sprzedaży kawy szy z roku na rok. Wartość sprzedaży kawy, ka- 7% wzrost sprzedaży wartościowej, osiągając sprzedaży – o 9% - zanotowały herbaty. Nie wzrosła o 7%, a więc tylko nieznacznie wol- kao i czekolad pitnych w 50% generowana jest poziom 4,8 mld zł. Wzrost ten generowany był jest to jednak największy segment na tym ryn- niej niż sprzedaż herbaty. Warto zauważyć, że przez placówki handlu tradycyjnego, których głównie przez handel nowoczesny (hiper- i ku, herbaty stanowią jedynie 29% wszystkich znaczenie kanałów dystrybucji dla sprzedaży udział pozostaje stabilny. supermarkety łącznie, wzrost o 11%). Miało to napojów gorących pod względem wartości poszczególnych segmentów rynku napojów Marta Karoń bezpośredni wpływ na wzrost znaczenia tego sprzedaży. Największym segmentem są ka- gorących nie jest jednorodna. Najbardziej junior client executive ACNielsen Polska Trendy t Poszerza się oferta i rośnie sprzedaż kosmetyków dla mężczyzn Wartość sprzedaży kosmetyków męskich w mln zł wrzesień – październik '05 wrzesień – październik '06
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)