Klasyfikacja spedycji i przewozy calopojazdowe i drobnicowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 602
Wyświetleń: 3885
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Klasyfikacja spedycji i przewozy calopojazdowe i drobnicowe - omówienie - strona 1  Klasyfikacja spedycji i przewozy calopojazdowe i drobnicowe - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Klasyfikacja spedycji.
Rodzaj użytego środka transportu - spedycja samochodowa, kolejowa, morska, wodna, śródlądowa, lotnicza;
-miejsce wykonywania usług spedycyjnych - spedycja miejska, wiejska, portowa, dworcowa, graniczna, targowo-wystawowa;
-liczba kolejno użytych środków transportu - spedycja prosta (jeden środek transportu) i wiązana (kilka śr. transportu);
-faza procesu transportowego - spedycja nadania, odbioru, przemieszczania;
-rodzaj przesyłanych ładunków - spedycja ładunków masowych, całopojazdowych, drobnicowych, itp.;
-wielkość obsługiwanego obszaru - spedycja miejscowa, rejonowa, krajowa, międzynarodowa;
-zakres świadczenia usług spedycyjnych - spedycja publiczna, własna.
Spedycja gałęziowa - całość pracy wykonywana jest przez użycie jednego rodzaju środka transportu - stąd jest: - spedycja samochodowa
-spedycja kolejowa,
-spedycja lotnicza,
-spedycja morska,
-spedycja żeglugi śródlądowej
i charakterystyczna dla każdej z gałęzi dokumentacja transportowa.
Spedycja intermodalna - w ramach której angażuje się kilka gałęzi transportu. Spedytor występuje w postaci tzw. operatora transportu multimodalnego (MTO), biorąc odpowiedzialność za kompleksową, całkowitą obsługę przemieszczania ładunku (od miejsca nadania do miejsca wydania), korzystając z jednego uniwersalnego dokumentu przewozowego, pomimo korzystania z różnych gałęzi transportu.
Przewozy całopojazdowe i drobnicowe.
Przewóz całopojazdowy ma miejsce, jeżeli zleceniodawca płaci za zdolność załadowczą (pojemność) zamówionego samochodu, bez względu na ilość i objętość towaru, który załaduje, czyli wynajmuje cały pojazd.
Cechy charakterystyczne przewozów całopojazdowych: -jedno miejsce nadania oraz odbioru;
-jednorodny ładunek lub różnorodny, ale dostarczony z jednego miejsca nadania do jednego miejsca odbioru;
-przesyłka najczęściej wypełnia całą lub prawie całą ładowność danego środka transportu.
Przewóz drobnicowy występuje, jeżeli klient płaci za faktyczną lub obliczeniową wagę towaru, a zastosowany do przewozu pojazd jest dobierany przez spedytora i jego wielkość nie ma wpływu na stawkę przewozową.
Cechy charakterystyczne przewozów drobnicowych: -mała masa całkowita przesyłki, która może być przewieziona na jednym pojeździe wraz z innymi przesyłkami;
-różny kształt i opakowanie;
-różne punkty nadania i odbioru;
-zleceniodawca płaci za rzeczywistą wagę towaru, a pojazd dobierany przez spedytora nie ma wpływu na stawkę przewozową.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz