Flota w transporcie samochodowym

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 966
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Flota w transporcie samochodowym - strona 1 Flota w transporcie samochodowym - strona 2

Fragment notatki:

  Flota w transporcie samochodowym     •Spedytorzy portowo-morscy wykorzystują do przemieszczania towaru do portu  samochód lub zestaw drogowy (ciągnik z naczepą lub samochód z przyczepą lub  przyczepami):   1.niskotonażowe  o ładowności do 3,5 tony;   2.średniotonażowe  o ładowności 3,5–12,0 ton;   3.wysokotonażowe  o ładowności 12,0–60,0 ton;   4.zestawy specjalistyczne do przewozów ponadgabarytowych , które mogą mieć  ładowność nawet do 200 ton.       Wśród samochodów i zestawów specjalistycznych występują:   1.cysterny (do przewozu paliw, płynnych artykułów spożywczych i chemikaliów);   2.zestawy do przewozu ładunków ciężkich i ponadgabarytowych;   3.odkryte platformy;   4.zestawy do przewozu zwierząt;   5.zestawy do przewozu samochodów;   6.zestawy przystosowane do przewozu odzieży;   7.inne specjalistyczne.           Wśród naczep uniwersalnych występują:   • naczepy płaskie  (wysokość ładowna 2,45–2,55 m – identyczna na całej długości  naczepy)   • naczepy typu Jumbo  (z tzw. balkonem o wysokości ładownej około 2,40 m i  główną przestrzenią ładunkową o wysokości około 2,90 m).         W transporcie samochodowym występują przewozy   1.całopojazdowe , które mają miejsce, gdy zleceniodawca płaci za zdolność  załadowczą (pojemność) zamówionego samochodu, bez względu na ilość i  objętość towaru, jaki załaduje – czyli wynajmuje cały pojazd;   2.drobnicowe , które mają miejsce gdy zleceniodawca płaci za faktyczną lub  obliczeniową wagę towaru, a zastosowany do przewozu pojazd jest dobierany  przez spedytora i jego wielkość nie ma wpływu na stawkę przewozową;   3.o kontrolowanej temperaturze  (gwarantujące utrzymanie stałej temperatury  przewozu w granicach 300C).         Fracht w samochodowych przewozach całopojazdowych   •Fracht w samochodowych przewozach całopojazdowych ustala się najczęściej na  bazie  all-in  (od punktu załadunkowego do punktu wyładunkowego)  za  konkretny pojazd o danej zdolności przewozowej.   •Można ustalać także fracht w oparciu o  kilometr ładowny  lub  każdy kilometr  przebiegu samochodu , ale tego typu stawki rodzą zawsze spory dotyczące  odległości pomiędzy poszczególnymi punktami nadania i odbioru.         Współczynniki przeliczeniowe objętości do wagi stosowane w samochodowej  spedycji drobnicowej   1.podstawowy  (1 m3 = min. 330 kg);   2.pomocniczy  (1 metr ładowny skrzyni pojazdu = min. 1850 kg).     –Do obliczenia stawki przewozowej stosuje się wagę wyższą, a pomiar objętości  towaru dokonywany jest zawsze według najmniejszego prostopadłościanu, w  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz