To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Flota w transporcie samochodowym •Spedytorzy portowo-morscy wykorzystują do przemieszczania towaru do portu samochód lub zestaw drogowy (ciągnik z naczepą lub samochód z przyczepą lub przyczepami): 1.niskotonażowe o ładowności do 3,5 tony; 2.średniotonażowe o ładowności 3,5–12,0 ton; 3.wysokotonażowe o ładowności 12,0–60,0 ton; 4.zestawy specjalistyczne do przewozów ponadgabarytowych , które mogą mieć ładowność nawet do 200 ton. Wśród samochodów i zestawów specjalistycznych występują: 1.cysterny (do przewozu paliw, płynnych artykułów spożywczych i chemikaliów); 2.zestawy do przewozu ładunków ciężkich i ponadgabarytowych; 3.odkryte platformy; 4.zestawy do przewozu zwierząt; 5.zestawy do przewozu samochodów; 6.zestawy przystosowane do przewozu odzieży; 7.inne specjalistyczne. Wśród naczep uniwersalnych występują: • naczepy płaskie (wysokość ładowna 2,45–2,55 m – identyczna na całej długości naczepy) • naczepy typu Jumbo (z tzw. balkonem o wysokości ładownej około 2,40 m i główną przestrzenią ładunkową o wysokości około 2,90 m). W transporcie samochodowym występują przewozy 1.całopojazdowe , które mają miejsce, gdy zleceniodawca płaci za zdolność załadowczą (pojemność) zamówionego samochodu, bez względu na ilość i objętość towaru, jaki załaduje – czyli wynajmuje cały pojazd; 2.drobnicowe , które mają miejsce gdy zleceniodawca płaci za faktyczną lub obliczeniową wagę towaru, a zastosowany do przewozu pojazd jest dobierany przez spedytora i jego wielkość nie ma wpływu na stawkę przewozową; 3.o kontrolowanej temperaturze (gwarantujące utrzymanie stałej temperatury przewozu w granicach 300C). Fracht w samochodowych przewozach całopojazdowych •Fracht w samochodowych przewozach całopojazdowych ustala się najczęściej na bazie all-in (od punktu załadunkowego do punktu wyładunkowego) za konkretny pojazd o danej zdolności przewozowej. •Można ustalać także fracht w oparciu o kilometr ładowny lub każdy kilometr przebiegu samochodu , ale tego typu stawki rodzą zawsze spory dotyczące odległości pomiędzy poszczególnymi punktami nadania i odbioru. Współczynniki przeliczeniowe objętości do wagi stosowane w samochodowej spedycji drobnicowej 1.podstawowy (1 m3 = min. 330 kg); 2.pomocniczy (1 metr ładowny skrzyni pojazdu = min. 1850 kg). –Do obliczenia stawki przewozowej stosuje się wagę wyższą, a pomiar objętości towaru dokonywany jest zawsze według najmniejszego prostopadłościanu, w
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)