KLASY OBCIĄŻEŃ TABOREM SAMOCHODOWYM OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH 1. Klasy obciążeń taborem samochodowym obiektów inżynierskich zależne od klasy drogi określa tabela:
Klasa drogi
Klasa obciążenia taborem samochodowym według PN-85/S-10030
A, S, GP, G
A
Z, L
co najmniej B
D
co najmniej C
2. Obiekty inżynierskie usytuowane w ciągach dróg krajowych, stanowiących część europejskiej infrastruktury drogowej, lub dróg o znaczeniu obronnym powinny być zaprojektowane:
1) nowo budowane - na klasę obciążenia A,
2) odbudowywane, rozbudowywane i przebudowywane - na klasę obciążenia co najmniej B.
3. Pomosty obiektów mostowych, o których mowa w ust. 2, powinny być zaprojektowane: 1) na klasę obciążenia A - w obiektach nowo budowanych oraz odbudowywanych, rozbudowywanych i przebudowywanych,
2) na obciążenie pojazdem specjalnym według załącznika nr 3 do rozporządzenia, ze współczynnikiem obciążenia γ f = 1,35, w obiektach:
a) nowo budowanych - klasy 150,
b) odbudowywanych, rozbudowywanych i przebudowywanych - co najmniej klasy 100.
4. Do obliczeń sprawdzających konstrukcje nośne składanych obiektów mostowych powinny być przyjęte pionowe obciążenia taborem samochodowym klasy B ze współczynnikami jak dla układu wyjątkowego i klasy C ze współczynnikami jak dla układu podstawowego.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)