Istota i funkcje PR-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 364
Wyświetleń: 1631
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Istota i funkcje PR-opracowanie - strona 1 Istota i funkcje PR-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

ISTOTA I FUNKCJE PR
Jako funkcja zarządzania (Grunig)
PR to zarządzanie komunikowaniem pomiędzy organizacją a jej publiczności PR to działalność, w ramach której podstawowym celem jest komunikowanie się oraz zarządzanie tą komunikacja. Jako funkcja zarządzania PR obejmuje następujące zadania: - wnioskowanie (przewidywanie), analiza i interpretacja opinii publicznej, nastawienia i problemów, które mogą wywierać pozytywny lub negatywny wpływ na działalność i plany organizacji
- doradzanie kierownictwu wszystkich szczebli (poziomów) organizacji w sprawach zasad działania i komunikowania przy uwzględnieniu wszystkich publicznych aspektów oraz społecznej i obywatelskiej odpowiedzialności własnej organizacji Jako element marketingu (Kotler)
Marketing public relations ma bezpośrednio wspierać promocję korporacji lub produktu czy budować markę. Narzędzia MPR (marketingowego PR): publikacje, nowiny, działania publiczne, imprezy, przemówienia, wizerunek w mediach, sponsoring Główne decyzje w MPR: 1) określenie celów marketingowych 2) wybór przekazów i nośników 3) wdrażanie planu i ocena skuteczności Jako element społeczny (Ronneberger)
Wg kryterium życia społecznego wyróżniamy :
PR o zasięgu średnim przyczynia się do realizacji działań organizacji. PR o zasięgu globalnym działania reprezentują szeroko pojęte interesy publiczne. PR a IR
Investor Relations - forma public relations; relacje opierają się na kształtowaniu pozytywnego wizerunku spółki giełdowej (czy New Connect) i budowaniu długofalowych relacji (w tym zaufania do naszej firmy) z uczestnikami rynku kapitałowego, przy wykorzystaniu szeregu różnych narzędzi. Należą do nich między innymi publikacje biznesowe (jak raporty roczne, broszury), spotkania biznesowe
Działania Investor Relations koncentrują się na bieżącym przekazywaniu informacji o interesach spółki inwestorom, zarówno instytucjonalnym, jak i indywidualnym. Dobre relacje inwestorskie dają inwestorom możliwość adekwatnej wyceny spółki, a co za tym idzie, budują jej wartość dla wszystkich akcjonariuszy, w tym dotychczasowych właścicieli. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz