Istota gwarancji i rękojmi - wykład, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Istota gwarancji i rękojmi - wykład, sem IV - strona 1 Istota gwarancji i rękojmi - wykład, sem IV - strona 2

Fragment notatki:

Istota gwarancji i rękojmi:
GWARANCJA- jest formą zabezpieczenia i poręczenia udzielanego nabywcy, zawierającego zakres odpowiedzialności za ewentualne wady zaistniałe po nabyciu produktu. Najczęściej przyjmuje ona postać dokumentu, czyli pisemnego zobowiązania.
RĘKOJMIA- jest formą zabezpieczenia i poręczenia udzielanego nabywcy, potwierdzającego odpowiedzialność sprzedawcy za ewentualny brak zgodności sprzedanego produktu z warunkami umowy. Nie ma postaci pisemnego zobowiązania.
PORÓWNANIE GWARANCJI I RĘKOJMI
GWARANCJA
RĘKOJMIA
-udzielana jest z reguły przez producenta
-okres jej obowiązywania jest ustalany przez gwaranta
-może dotyczyć całego produktu lub tylko niektórych jego elementów
-każdy element produktu może podlegać gwarancji przez inny okres
-udzielana jest w przypadku produktów trwałego użytku
-ma formę pisemną
-udzielana jest przez handlowca
-okres jej obowiązywania jest ustalony ustawowo
-dotyczy całego produktu
-cały produkt jest nią objęty przez taki sam okres
-obowiązuje w przypadku wszystkich produktów (nawet używanych)
-z reguły nie ma formy pisemnej
OKRES OBOWIĄZYWANIA RĘKOJMI:
Rękojmią objęte są produkty przez okres:
-2 lat (ale nie później niż 2 miesięcy od zauważenia przez nabywcę niezgodności produktu z umową)- większość produktów
-3 dni od daty zakupu produktu- produkty spożywcze nie paczkowane
-3 dni od daty otworzenia opakowania produktu- produkty spożywcze paczkowane
-nie mniej niż 1 rok (maksymalnie 2 lata)- produkty używane
ZASADY REKLAMOWANIA PRODUKTÓW Z TYTUŁU NIEZGODNSCI Z UMOWĄ:
-pisemne zgłoszenie niezgodności przez nabywcę u sprzedawcy (osobiście lub listem poleconym)
-podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym:
*data zakupu produktu
*stwierdzonych w nim nieprawidłowości
*danych osobowych nabywcy
*określenia, czego nabywca się domaga (wymiany na pełnowartościowy egzemplarz lub naprawy)
-dołączeni do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu (paragonu fiskalnego, bankowego potwierdzenia transakcji)
-14 dniowy okres oczekiwania na odpowiedź sprzedawcy (jej brak jest równoznaczny z uznaniem roszczenia)
-możliwość otrzymania zwrotu równowartości ceny reklamowanego produktu jeśli nie uda się go naprawić lub nie ma możliwości jego wymiany na pełnowartościowy egzemplarz
UWAGA: -reklamować można także produkt kupiony po obniżonej cenie z wyjątkiem wady, z której powodu sprzedawca dokonał jej obniżenia, chyba że nabywca dokonujący zakupu nie wiedział o przyczynie obniżki ceny.


(…)

… gwarancji (dla nabywców)
-okres trwania gwarancji
-zakres gwarancji
-firma w jakiej nabywca otrzyma ekwiwalent za ewentualne wady produktu
-inne sytuacje np. kiedy oferent nie ponosi odpowiedzialności za sprzedaż produktu
Warunki które powinny spełniać gwarancje oferowane przez usługodawców:
-gwarancja powinna dotyczyć tych aspektów usługi, które są pod kontrolą usługodawcy
-gwarancja powinna być łatwa…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz