To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
POJECIE I RODZAJE INFORMACJI MARKETINGOWEJ
INFORMACJA MARKETINGOWA To wszelka informacja wykorzystywana w procesie zarzadzania marketingowego firma, przynoszaca wiedze, pozwalajaca redukowac niepewnosc marketingowych decyzji. Informacje marketingowe powinny byc:
·dokladne ·wiarygodne ·trafne ·spójne ·porównywalne ·aktualne ·odpowiednio zredagowane ·przekazywane w prostej formie Wyrózniamy;
·informacje wewnetrzne, dostepne w przedsiebiorstwie, które je wytwarza ·informacje zewnetrzne, dostepne tylko w otoczeniu przedsiebiorstwa, które z nich korzysta ·informacje pozyskiwane z obu zródel ZMIENNE KONTROLOWANE To zmienne zalezne od decydenta, obejmuja przede wszystkim narzedzia oddzialywania przedsiebiorstwa na rynek. ZMIENNE NIEKONTROLOWANE To zmienne niezalezne od decydenta, wsród których mozna wyróznic: zmienne nie poddajace sie oddzialywaniu instrumentów marketingowych i zmienne w pewnym stopniu podatne na oddzialywanie tychze instrumentów. STRUKTURA MARKETINGOWEGO SYSTEMU INFORMACJI
MARKETINGOWY SYSTEM INFORMACJI To sformalizowany i powiazany wewnetrznie zespól ludzi, urzadzen i procedur, sluzacy gromadzeniu, przetwarzaniu, analizowaniu, ocenie i udostepnianiu potrzebnych informacji dla osób podejmujacych decyzje marketingowe w przedsiebiorstwie. Jego celem jest dostarczenie podstaw do podejmowania decyzji poprzez: zbieranie, opracowanie, przechowywanie i analize informacji zwiazanych z wyborem marketingowej strategii oraz tworzeniu marketingowego programu przedsiebiorstwa. Do jego zadan naleza:
·wspieranie procesu decyzyjnego ·wyeliminowanie blednych decyzji ·zmniejszanie strat informacyjnych ·efektywne wykorzystanie dostepnych informacji ·redukcja kosztu tzw. odroczonych decyzji ·zwiekszenie szybkosci analizy problemów i podejmowania decyzji ·dostarczanie wiedzy o otoczeniu ·spelnianie roli srodka komunikacji z otoczeniem PODSYSTEM GROMADZENIA INFORMACJI Obejmuje trzy podstawowe czesci systemu:
·podsystem informacji operatywnej ·podsystem "wywiadu" marketingowego ·podsystem badan marketingowych PODSYSYEM INFORMACJI OPERATYWNEJ Ma za zadanie ciagle gromadzenie informacji o biezacych zjawiskach w firmie. Dane gromadzi sie w postaci okresowych sprawozdan. PODSYSTEM "WYWIADU" MARKETINGOWEGO To zestaw zródel i procedur, poprzez które mozna otrzymac biezace informacje o zmianach zachodzacych w otoczeniu przedsiebiorstwa. Gromadzenie informacji odbywa sie przez czytanie ksiazek, biezace sledzenie prasy fachowej i codziennej oraz innych srodków masowego przekazu, rozmowy z klientami, dostawcami, posrednikami i inne.
(…)
… To zorganizowany tradycyjnie lub komputerowo zbiór danych niezbednych i koniecznych w procesach decyzyjnych, nie przetworzonych, uporzadkowanych w logiczny sposób w formie pozwalajacej na ich magazynowanie, przetwarzanie, ocene i pozyskanie w komunikatywnej postaci dla podejmujacego decyzje. PODSYSTEM ANALITYCZNY MARKETINGU Sklada sie z metod i technik wykorzystywanych do analizy zebranych danych, ujetych…
… oraz wnoszenie niezbednych poprawek i uzupelnien. ZASADY USTALANIA PRÓBY BADAWCZEJ ·zdefiniowanie obiektu badania ·okreslenie calej zbiorowosci obiektów i ich liczebnosci ·wyznaczenie zbioru obiektów badanych ·wybór metody doboru obiektów badawczych do próby ·okreslenie wielkosci badanej próby i przeprowadzenie doboru próby …
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)