II etap CPŻ - wykład, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 630
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
II etap CPŻ - wykład, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

STRATEGIE MARKETINGOWE STOSOWANE W II etapie CŻP
RYNEK
Stary Nowy
WOLNA WOLNA
SZYBKA
Dywersyfikacja
Znaczenie kryteriów podziału strategii stosowanych w II etapie CŻP
Strategie stosowane w II etapie cżp wyodrębnione są na podstawie dwóch kryteriów:
-stopnia nowości produktu- przy czym nowy produkt oznacza:
1. bezwzględną nowość produktową- produkt wytworzony po raz pierwszy w skali światowej
2. względną nowość produktową- zmodyfikowana wersja wyrobu dotychczas oferowanego przez danego producenta lub produkt po raz pierwszy wytworzony przez danego producenta
-stopnia nowości rynku, na którym oferowany jest dany produkt, przy czym nowy rynek oznacza nabywców, którzy do tej pory nie kupowali danego produktu z dotychczas nieobsługiwanych przez firmę segmentów rynku.
Determinanty wyboru strategii marketingowej w II etapie CŻP
Wybór jednej z wymienionych strategii wynika z następujących przesłanek:
-posiadanych przez przedsiębiorstwo zasobów zwłaszcza finansowych (np. strategia dywersyfikacji generuje znacznie większe koszty niż pozostałe trzy opcje strategiczne.
-możliwość modyfikowania produktu
-celów marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwo.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz