I etap CPŻ - wykład, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
I etap CPŻ - wykład, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

Strategie marketingowe stosowane w I etapie CPŻ
CENA
Wysoka Niska
Szybkie zbieranie śmietanki
Szybka penetracja
Wolne zbieranie
śmietanki
Wolna penetracja
Warunki wymagające stosowania strategii szybkiego skimmingu
Strategię szybkiego zbierania śmietanki (inaczej szybkiego skimmingu lub szybkich zysków) należy stosować wówczas, gdy łącznie występują następujące warunki:
-nabywcy nie znają produktu i nie wiedzą o jego dostępności na rynku
-nabywcy są gotowi płacić wysoką cenę za produkt
-produkt jest adresowany do ograniczonego kręgu nabywców
-na rynku jest obecnych wielu konkurentów oferujących podobne produktu i przedsiębiorstwa skutecznie pozycjonują swój wyrób.
Warunki wymagające stosowania strategii wolnego skimmingu
Strategię wolnego zbierania śmietanki (inaczej wolnego skimmingu lub wolnych zysków) powinno się natomiast stosować wówczas, gdy jednocześnie spełnione są następujące warunki:
-nabywcy są świadomi dostępności produktu na rynku
-nabywcy są gotowi płacić wysoką cenę za produkt
-produkt jest adresowany do ograniczonego kręgu nabywców
-przedsiębiorstwo nie ma konkurentów lub jest ich niewielu
Warunki wymagające stosowania strategii szybkiej penetracji
Strategia szybkiej penetracji powinna być stosowana wówczas gdy zaistnieją łącznie następujące warunki:
-nabywcy nie znają produktu i nie wiedzą o jego dostępności na rynku
-nabywcy są wrażliwi na wysoką cenę produktu
-produkt jest adresowany do licznego kręgu nabywców
-na rynku obecnych jest wielu konkurentów oferujących podobne produktu i przedsiębiorstwo chce skutecznie pozycjonować swój wyrób
-produkt jest wytwarzany masowo, dzięki czemu koszty jednostkowe są niskie z powodu tzw, efektu skali i doświadczenia.
Warunki wymagające stosowania strategii wolnej penetracji:
Strategia wolnej penetracji powinna być natomiast stosowana gdy jednocześnie występują warunki:
-nabywcy są świadomi dostępności produktu na rynku
-nabywcy są wrażliwi na wysoką cenę produktu
-produkt jest adresowany do licznego kręgu nabywców
-przedsiębiorstwo nie ma konkurentów lub jest ich niewielu
-produkt jest wytwarzany masowo dzięki czemu koszty jednostkowe są niskie z powodu, tzw. efektu skali i doświadczenia.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz