Ekonomiczna analiza formatów radiowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 441
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ekonomiczna analiza formatów radiowych - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Ekonomiczna analiza formatów radiowych Format stacji radiowej jest kategorią programową, opartą np. o rodzaj odtwarzanej muzyki, wybraną przez właściciela celem zainteresowania docelowej grupy słuchaczy Top 40 (znany też jako Contemporary hits radio) - pierwszy popularny muzyczny format radiowy wprowadzony w USA w latach 50. XX w. Inne popularne formaty: All talk, Urban, Adult Oriented Rock, Adult Contemporary, Oldies, Christian, Country Playlista Kluczowym pojęciem związanym z muzyką nadawaną w radiu jest tzw. playlista. Playlista to sporządzana z tygodnia na tydzień lista utworów, ze wskazaniem, jak często powinny być odtwarzane. Utwory na playliście można podzielić na bardzo często odtwarzane (heavy rotation) i często odtwarzane (medium rotation) Nie ma jednego modelowego sposobu sporządzania playlisty, jak również identycznej dla każdej stacji ilości utworów na niej obecnych. Przykładowo, Stuart Grundy podaje, że na początku lat 90. XX w. w BBC Radio 1 playlista składała się z 15 nagrań zaliczonych do listy A i 20 do listy B (różnice między listami polegały na częstotliwości odtwarzania). Z początkiem każdego tygodnia komputerowo przydzielano poszczególne utwory do konkretnych pór różnych dni tygodnia. Spośród siedmiu - ośmiu utworów granych w ciągu półgodzinnego bloku, cztery lub pięć pochodziły z playlisty. Najpopularniejsze formaty radiowe w Polsce w 2004 (Źródło: Media Planning Group, 2006) ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz