Działania marketingowe w przedsiębiorstwie - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1582
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działania marketingowe w przedsiębiorstwie - omówienie - strona 1 Działania marketingowe w przedsiębiorstwie - omówienie - strona 2 Działania marketingowe w przedsiębiorstwie - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Działania marketingowe w przedsiębiorstwie
Postępujący rozwój gospodarczy, wzrost konkurencji rynkowej oraz globalizacja działań rynkowych wymagają od przedsiębiorstw funkcjonujących w dzisiejszych gospodarkach prowadzenia efektywnych działań zmierzających do jak najlepszego zaspakajania potrzeb klientów w sposób konkurencyjny, a zarazem zyskowny. Konieczne jest przy tym takie postępowanie, które zapewni minimalizację ryzyka, z jakim ma do czynienia każde przedsiębiorstwo prowadzące działalność gospodarczą na nasyconym produktami usługami rynku. Sprzyja temu nawiązywanie i kształtowanie więzi informacyjnych klientami poprzez kształtowanie polityki promocyjnej, a w jej ramach reklamy. Pojawia się, zatem problem optymalizacji działań reklamowych tak, aby w sposób maksymalnie efektywny przekazać klientowi pożądaną informację i skłonić go do określonego działania.
Zarówno reklama, jak i całościowo pojmowana polityka promocji, są elementami szerokiej strategii działania przedsiębiorstwa, określanej jako strategia marketingowa. Strategia ta i sposób jej realizacji przez przedsiębiorstwo są podstawowymi determinantami procesu komunikowania się z rynkiem. W celu dokonania prawidłowej analizy przebiegu procesu zarządzania reklamą konieczne jest, zatem zaprezentowanie wzajemnych relacji pomiędzy strategiami: marketingową, promocyjną i reklamową, z uwzględnieniem ich charakterystyki oraz hierarchii powiązań.
Istnieje wiele różnych definicji pojęcia marketingu. Brak jednoznaczności wynika m.in. ze zmian warunków funkcjonowania przedsiębiorstw, jakie zachodziły w procesie rozwoju gospodarki kapitalistycznej. Wzrost praktycznego znaczenia marketingu doprowadził do rozkwitu badań naukowych nad sferą działań przedsiębiorstw oraz prób definiowania i systematyzacji pojęć i terminów z nią związanych.
Najbardziej znane definicje marketingu można podzielić na dwie kategorie: ujęcie klasyczne oraz ujęcie współczesne, uwzględniające zmiany, które zaszły w rozumieniu pojęcia marketingu i jego zastosowań w latach 80 i 90.
W ujęciu klasycznym marketing to prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na kierowaniu przepływem dóbr materialnych usług od producenta do konsumenta lub użytkownika. Definicja ta została opublikowana w 1960 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu (AMA). Sformułowanie to odbiega od koncepcji utożsamiającej marketing ze sprzedażą lub aktywizacją sprzedaży towarów reklamą. Według V. P. Buella marketing jest działalnością gospodarczą, polegającą na:
identyfikacji specyficznych rynków produktów usług,
identyfikacji obecnych lub przyszłych potrzeb i oczekiwań, jakie występują na tych rynkach,
kierowaniu rozwojem produktów i usług w sposób zaspakajający potrzeby nabywców przynoszący jednocześnie zysk przedsiębiorstwu,
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz