Dystrybucja i promocja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 133
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dystrybucja i promocja - strona 1 Dystrybucja i promocja - strona 2 Dystrybucja i promocja - strona 3

Fragment notatki:

Sztaba. Notatka składa się z 3 stron.
Dystrybucja 1). Dystrybucja - obejmuje wszelkie czynności związane z pokrywaniem przestrzennych, czasowych, ilościowych, asortymentowych różnic, występujących między sferą produkcji i sferą konsumpcji.
2). Kanały dystrybucji - to wszystkie podmioty sposób połączeń między nimi, ich kolejność za pośrednictwem których dokonuje się przepływ towarów, usług i informacji na rynek. Ogniwami w kanale mogą być sposoby lub instytucje.
Podział kanałów:
- ze względu na ilość ogniw ( bezpośrednie - nie występuje pośrednik, pośrednie - kilku pośredników występuję między producentem, a konsumentem, np.: producent - hurt - sklep - konsument).
- ze względu na grupy dystrybucji (dóbr konsumpcyjnych, przemysłowych, usług).
- w dzisiejszej nomenklaturze określa się dwa główne kanały dystrybucji ( kanał tradycyjny - klienci detaliczni, sklepy, hurtownie; kanał nowoczesny - sieci międzynarodowe).
3). Strumienie w kanałach:
- przepływ fizyczny (produktu/usługi)
- przekazywanie prawa własności (lub prawa użytkowania)
- przepływ należności (lub kredytów)
- przepływ ryzyka
- przekazywanie sygnałów rynku.
Promocja 1). Promocja - jest to sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który ma się przyczynić do zwiększenia popytu na wyroby przedsiębiorstwa i zmniejszenia elastyczności tego popytu.
2). Cele promocji:
- cele o charakterze ekonomicznym
- cele o charakterze informacyjno - nakłaniającym
3). Funkcje promocji:
- informacyjna
- pobudzająca
- konkurencyjna
4).Reklama - jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, stanowi ona masową, odpłatną i bezosobową formą prezentowania oferty sprzedaży przez określonego nabywcą. Reklama jest formą płatną.
5). Rodzaje reklam:
Na podstawie celu wyróżniamy:
- informacyjną
- pionierską, której celem jest informowanie o właściwościach, zastosowaniu, cechach produktu oraz terminach i miejscach sprzedaży
- nakłaniającą, której celem jest przekonanie nabywców, aby zaakceptowali ofertę firmy poprzez ukazanie jej atutów w porównaniu z konkurencją
- przypominającą, której celem jest przypominanie nabywcom walorów produktów już znanych i kupowanych
Ze względu na przedmiot reklamy można wyróżnić:
- reklamę firmy, która promuje nazwę i znaki
- reklamę produktu, która promuje produkt i jest ukierunkowana na wspieranie jego sprzedaży
6). Public relations czyli kształtowanie stosunków z otoczeniem. Dosłownie oznacza związki przedsiębiorstwa z jego otoczeniem.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz