Dystrybucja - opracowanie zagadnień

Nasza ocena:

5
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1967
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dystrybucja - opracowanie zagadnień - strona 1 Dystrybucja - opracowanie zagadnień - strona 2 Dystrybucja - opracowanie zagadnień - strona 3

Fragment notatki:


Podstawowy zakres decyzji w zakresie dystrybucji Długość kanałów dystrybucji.
Szerokość kanałów dystrybucji.
Intensywność przepływu towarów przez kanał.
Rodzaj pośredników.
Sposób powiązania uczestników kanału.
Własność kanałów.
Elementy logistyki, np. transportu lub sposobu składowania.
Kanały dystrybucji Bezpośrednie i pośrednie.
Szerokie i wąskie.
Konwencjonalne i zintegrowane pionowo (korporacyjne, kontraktowe i administrowane).
Czynniki determinujące wybór krótkiego kanału dystrybucji Większa jednostkowa wartość produktu.
Bardzo duże jednorazowe partie zakupu.
Mała częstotliwość sprzedaży produktu.
Krótki termin przydatności produktu do spożycia.
Złożoność produktu i w związku z tym konieczność bliskiego kontaktu z nabywcą.
Ro dzaje strategii dystrybucji ekskluzywna;
selektywna;
intensywna.
A B C
Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja
ekskluzywna selektywna intensywna
(wyłączna)
Samochody Meble Kosmetyki
Cadillaca Ethan Allen Revlonu
Sprzęt Kosmetyki Zegarki
Catepillara Estee Laudera Timexa
Cele strategii dystrybucji Dystrybucja ekskluzywna Prestiżowy wizerunek, kontrola nad kanałem, stabilność cen.
Dystrybucja selektywna Wizerunek solidnej firmy, określony stopień kontroli kanału, wysoka sprzedaż i zyski.
Dystrybucja intensywna Szeroka dostępność, duże rozmiary sprzedaży i duży zysk.
Pośrednicy w strategiach dystrybucji Dystrybucja ekskluzywna Mała liczba placówek o prestiżowej reputacji.
Dystrybucja selektywna Umiarkowana liczba firm o solidnej reputacji.
Dystrybucja intensywna Duża liczba różnych typów firm i placówek.
Klienci w strategiach dystrybucji Dystrybucja ekskluzywna Ograniczona liczba zamożnych liderów wyznaczających nowe trendy, gotowych docierać do odległych miejsc sprzedaży.


(…)

…, przyjemne warunki zakupu, wysoki standard obsługi.
Dystrybucja selektywna
Intensywna promocja, wygodne warunki zakupu, wysoki poziom usług.
Dystrybucja intensywna
Masowa reklama, dogodna lokalizacja, ciągłość zaopatrzenia.
Typowe zastosowania strategii dystrybucji
Dystrybucja ekskluzywna
Prestiżowe samochody, indywidualnie projektowana odzież, biżuteria; złożone produkty inwestycyjne.
Dystrybucja…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz