Dr inż. Marek Buda

Ręczna metoda Koordynacji - opis

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1330

Ręczna metoda Koordynacji Wyznaczenie Długości sygnałów zielonych : GA, GB Wyznaczenie czasów podróży między parami Skrzyżowań: t=γ/V=TA,TB Offsetu wstępnie Równe czasom podróży w kierunku A. Wyznaczenie chwili rozpoczęcia sygnału zielonego na i-tym skrzyżowaniu dla Kierunku Gi=[ ∑ N-licz. Skrzyżo...

Warunki efektywnego sterowania akomodacyjnego

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 63
Wyświetleń: 728

Warunki efektywnego sterowania akomodacyjnego 1. Lokalizacja czujnika detektora i wybór sygnału zielonego ( ) powinny stanowić efekt kompromisu między prawdopodobieństwem zablokowania algorytmu a nakładanymi od dołu ograniczeniami na czasy sygn. zezwalających. Lokalizacja czujnika powinna zapewniać...

Przykładowe rozwiązanie wyposażenia sprzętowego.

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 14
Wyświetleń: 910

Przykładowe rozwiązanie wyposażenia sprzętowego syst. ster. ruchem drogowym na podstawie systemu SRD SEGURE (syst. francuski). Jest to system częściowo zdecentralizowany. Detektory indukcyjne (w nawierzchni jezdni) - przekazują do sterownika lokal...

Vialis - sygnalizacja szykanująca

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 847

Vialis - opisać działanie sygnalizacji szykanującej i wykrywającej zator Realizowany program można udoskonalić na kilka sposobów. Po pierwsze możemy skonfigurować blokowanie realizacji sygnału zielonego dla grup kołowych w momencie, gdy powstał zator za przejściem dla

Porównanie sterowania cyklicznego i akomodacyjnego

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 56
Wyświetleń: 770

Porównanie sterowania cyklicznego i akomodacyjnego *ster cykliczne: -długość sygn. zielonych wyznaczana na podstawie przeciętnych obciążeń w długich okresach -niezmienna struktura realizowanego programu sygn. -brak możliwości dopasowania do aktualnego obciążenia -w miarę łatwe do wyznaczenia *...

Metody doboru minimalnego

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 35
Wyświetleń: 693

Metody doboru minimalnego sygnału zezwalającego - 1 Arbitralnie: 2.Przekształcenia: ; -odl. umieszczenia czujnika; -efektywna dł pojazdu ok. 6m; -śr. odstęp czasu między pojazdami; -czas reakcji pierwszego pojazdu; 3. ; -intensywność nasyceni...

Bazowa metoda koordynacji

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 644

Bazowa metoda koordynacji: * DANE WEJSCIOWE Liczba skrzyżowań w koordynowaniu gałęzi Zbiór odległości miedzy skrzyżowaniami Zbiór czasów syg. Zezwalających na poszczególnych skrzyżowaniach * ZAŁOŻENIA Na analizowanych skrzyżowaniach będzie istniało skrzyżowanie odniesienia, dla którego sygnał z...

Metoda PLC (Mieszano-całkowito liczbowa) - omówienie

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 469

Metoda PLC (Mieszano-całkowito liczbowa) Metoda ta może rozwiązać podstawowe problemy: Synchroniczna skrzyżowań tak aby otrzymać wiązki o równych szerokościach i max. Sumie. Otrzymanie jednej z wiązek o max. Wartości i sumie wiązek była max. *ZMIENNE DECYZYJNE: - PREDKOSCI - DŁUGOSCI CYKLU *POZ...

Przypadki zablokowania sygnału zielonego

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 21
Wyświetleń: 504

Przypadki zablokowania sygnału zielonego dla strumieni aktualnie obsługujących 1.) Możliwość przerwania sygnału na poziomie jego wartości minimalnej w chwili gdy kolejka przekracza pojemność powierzchni akomodacyjnej pomiędzy linią zatrzymania a czujnikiem. Powinna być zapewniona obsługa pierwszeg...

Typy sterowania akomodacyjnego - omówienie

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 770

Typy sterowania akomodacyjnego a) częściowa akomodacja - detektory umieszczone tylko na wlotach ulicy pod podporządkowanej. Sygnał zielony na kierunku głównym wyświetlany dopóty, dopóki nie zostanie zarejestrowane zgłoszenie pojazdu na ulicy podporządkowanej. b) pełna akomodacja - detektory umiesz...