Bazowa metoda koordynacji:
* DANE WEJSCIOWE Liczba skrzyżowań w koordynowaniu gałęzi
Zbiór odległości miedzy skrzyżowaniami
Zbiór czasów syg. Zezwalających na poszczególnych skrzyżowaniach
* ZAŁOŻENIA
Na analizowanych skrzyżowaniach będzie istniało skrzyżowanie odniesienia, dla którego sygnał zezwalający ( spośród wszystkich sygnałów) Będzie miał wartość najmniejszą= gi = mingi
Prędkość strumienia pojazdów na koordynowanym ciągu jest stała jednakowa dla obu kierunków. Na tej podstawie wyznaczamy prosta podziału drogi:
Lij=V*e/2=LT
Czas cyklu jest stały i jednakowy dla wszystkich skrzyżowań ciągu najkorzystniej gdy długość cyklu jest tak obrana aby czas podróży między parą skrzyżowań był równy połowie trwania jego cyklu.
W przypadku gdy szerokość wiązek mają być sobie równe (ukł. Symetryczny) to środki sygnałów zezwalających dla par sąsiednich skrzyżowań będzie leżeć na prostych których są przesunięte względem siebie o zero lub pół cyklu sygnałowego.
Poza tym założeniem, aby znaleźć rozwiązanie optymalne wystarczy się zająć tylko jedną wiązka dla jednego kierunku. Czas podróży dla pewnej prędkości oblicza się z zależności:
T(pi, i+1)= (Li,i+1)/V=Tpi,i+1(modC)
Aby wyznaczyć rozwiązanie na osi czasu musimy sprawdzić zbiór możliwych wzajemnych przesunięć syg. zezwalających i następnie dla każdej kombinacji przesuwamy środki o Tp względem siebie ku górze.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)