To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Czystość i porządek Wedle ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach podejmowanie określonych przez nią obowiązków jest zadaniem własnym gminy, a zatem odbywa się na jej koszt i odpowiedzialność. Gmina nie może uchylić się od ich realizacji. Zadaniem gmin jest tworzenie warunków niezbędnych do utrzymania czystości i porządku, a zwłaszcza : Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy, Budowa, utrzymanie i eksploatacja stacji zlewnych, instalacji do zbierania zwłok zwierząt i szaletów, Zbieranie z placów, ulic i terenów otwartych błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń usuniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości, Określanie wymagań wobec właścicieli zwierząt domowych, Ochrona przed bezdomnymi zwierzętami, Zbiórka, transport i unieszkodliwianie zwłok bezdomnych zwierząt, Udostępnianie informacji o przedsiębiorcach zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, Znakowanie terenów objętych chorobą zakaźną zwierząt, Ewidencjonowanie szamb i przydomowych oczyszczalni ścieków, Objęcie wszystkich mieszkańców systemem zbierania odpadów komunalnych, Zapewnienie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, Zapewnienie instalacji do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, Zapewnianie ograniczania składowania odpadów podlegających biodegradacji, Inicjowanie i ułatwianie tworzenia punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Art.3 Ustawy o czystości i porządku oraz art. 16 ustawy o odpadach. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy - uchwała rady gminy określająca : Zasady utrzymywanie czystości i porządku na terenie nieruchomości, Mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami samochodowymi, Rodzaj urządzeń do zbierania odpadów komunalnych, Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych, Maksymalny poziom składowania odpadów podlegających biodegradacji, Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, Wyznaczanie obszarów podlegających deratyzacji. Obowiązki posiadacza nieruchomości : Posiadanie i utrzymywanie urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych, Przyłączyć nieruchomość do sieci kanalizacyjnej a gdy jej brak wyposażyć budynek w szambo lub przydomową oczyszczalnię ścieków, Zbierać powstałe na nieruchomości odpady komunalne i postępować z nimi zgodnie z prawem, Uprzątać zanieczyszczenia (błoto, śnieg, lód) z chodników położonych bezpośrednio przy nieruchomości (ale jeśli na chodniku płatne parkowanie to jest z tego zwolniony).
(…)
… uchwala rada gminy,
Jeśli odpady są sekcjonowane to powinny być niższe.
Gdy właściciel nie dokumentuje korzystania z takich usług to gmina zawiera za niego stosowną umowę - tzw. wykonanie zastępcze.
Stosowanie środków chemicznych na drogach publicznych dozwolone tylko w sposób nieszkodzący terenom zieleni oraz zadrzewieniom.
Działalność w zakresie czystości i porządku:
O ile nie wykonuje ich gminna…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)