To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
4 Fazy życia produktu Strategie fazy pierwszej: Strategia szybkiego „zbierania śmietanki” - wysoka ceny i intensywna promocja
Strategia wolnego „zbierania śmietanki” - wysoka cena i małe nakłady na promocję
Strategia szybkiej penetracji - niskie ceny i wysokie nakłady na promocje
Strategia wolnej penetracji - niskie ceny i niskie nakłady na promocję II. FAZA WZROSTU:
Charakteryzuje się dynamicznym wzrostem krzywej sprzedaży. Produkt zaczyna być akceptowany przez klientów. Strategie fazy: Doskonalenie, jakości produktu i wyposażenie go w nowe cechy oraz doskonalenie stylistyki
Wprowadzenie nowych modeli i produktów uzupełniających Wchodzenie na nowe segmenty rynku Zwiększenie dostępności produktu i wchodzenie w nowe kanały dystrybucji
Zmiana reklamy z budującej świadomość względem produktu na kształtującą preferencyjne nastawienie do produktu Obniżanie ceny, aby przyciągnąć następną grupę kupujących. III FAZA DOJRZAŁOŚCI Strategie fazy
Modyfikacja rynku: zdobyć uznanie tych, którzy dotychczas niestosowali produktu, wejść w nowe segmenty rynku, zdobyć klientów firm konkurencyjnych, zwiększenie częstotliwości użycia, zwiększone jednorazowe użycie, nowe i bardziej zróżnicowane zastosowanie
Modyfikacja produktu: strategia poprawy jakości, doskonalenia cech, poprawy stylu IV FAZA SPADKU Strategie fazy
Pozostawienie produktu na rynku
Modyfikacje strategii
Wycofanie produktu z rynku Wyróżniamy trzy kategorie cyklu życia produktu Style - utrzymują się na rynku najdłużej, produkt przechodzi najczęściej przez wszystkie fazy, i faza dojrzałości jest bardzo długa; np. jeansy, papierosy Marlboro, CocaCola, Chanell no5, margaryny, masła itd. Mody - czas utrzymywania się jest krótszy, niż w przypadku stylu. Cykl życia produktu jest klasyczny, ale jest bardzo krótki. Przechodzi przez 4 cykle: Wyróżnić się (trendseterzy) Naśladowania (naśladowcy) Popularność (wszyscy znowu się ubierają tak samo; widać jakie kolory są modne) Zanik (coraz mniej osób zacznie się ubierać w ubrania dyktowane przez modę) Zachcianki - mają wyjątkowo krótki cykl życia produktu, duża dynamika wzrostu na początku i bardzo szybki spadek (dynie i przebrania na Hallowen)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)