Cykl Życia produktu - fazy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 2058
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cykl Życia produktu - fazy - strona 1 Cykl Życia produktu - fazy - strona 2 Cykl Życia produktu - fazy - strona 3

Fragment notatki:


...Wyróżniamy następujące fazy:

I faza - faza wprowadzenia
okres opracowania i rozwoju projektu mieszkaniowego - w tym czasie eliminuje się wady, ponoszone są koszty związane z sytuowaniem produktu w wybranych segmentach rynku

II faza – faza wzrostu sprzedaży i zysków
w procesie sprzedaży wciąż niezbędne są znaczne wydatki na promocję i sposoby dotarcia do klientów

III faza – okres dojrzałości i nasycenia rynku
przyrosty dochodów ze sprzedaży oraz zysków wykazują tendencję malejącą - zachodzi konieczność modyfikacji narzędzi marketingu-mix, wzrasta rola dodatkowego określenia dodatkowej wartości dla klienta np. możliwość wykończenia

IV faza – spadek wielkości sprzedaży i zysków
istnieje potrzeba pobudzania osób odpowiedzialnych za sprzedaż, zmodyfikowania promocji, prowadzenia intensywnej kampanii reklamowej przypominającej o walorach proponowanego produktu...



...Strategie

Modyfikacja rynku
zdobyć uznanie tych, którzy dotychczas nie zakupili nieruchomości
wejść na nowe segmenty rynku
zdobyć klientów firm konkurencyjnych np. po podpisaniu umowy rezerwacyjnej rezygnacja klienta z podpisania umowy przedwstępnej na rzecz naszej oferty

Modyfikacja produktu
strategia poprawy jakości
strategia doskonalenia cech
strategia poprawy stylu

Modyfikacja marketingu-mix
ceny - czy obniżka cen przyciągnie nowych „próbujących” klientów
dystrybucja - czy deweloper może uzyskać większe wsparcie produktu przez zmianę jego ekspozycji...

Cykl życia produktu
Wyróżniamy następujące fazy:
I faza - faza wprowadzenia
okres opracowania i rozwoju projektu mieszkaniowego - w tym czasie eliminuje się wady, ponoszone są koszty związane z sytuowaniem produktu w wybranych segmentach rynku
II faza - faza wzrostu sprzedaży i zysków
w procesie sprzedaży wciąż niezbędne są znaczne wydatki na promocję i sposoby dotarcia do klientów
III faza - okres dojrzałości i nasycenia rynku przyrosty dochodów ze sprzedaży oraz zysków wykazują tendencję malejącą - zachodzi konieczność modyfikacji narzędzi marketingu-mix, wzrasta rola dodatkowego określenia dodatkowej wartości dla klienta np. możliwość wykończenia
IV faza - spadek wielkości sprzedaży i zysków
istnieje potrzeba pobudzania osób odpowiedzialnych za sprzedaż, zmodyfikowania promocji, prowadzenia intensywnej kampanii reklamowej przypominającej o walorach proponowanego produktu
W każdej z faz cyklu życia produktu, należy stosować narzędzia marketingowe odpowiednie do zachowania się klientów.
Faza wprowadzenia
strategia szybkiego zbierania śmietanki - polega na wprowadzeniu nowego produktu po wysokiej cenie i przy intensywnej promocji
strategia powolnego zbierania śmietanki - polega na wprowadzeniu nowego produktu o wysokiej cenie i przy niskiej promocji
szybka penetracja - polega na wprowadzeniu nowego produktu po niskiej cenie i przy wysokich nakładach na promocje
strategia powolnej penetracji - polega na wprowadzeniu nowego produktu po niskiej cenie i przy niskim poziomie nakładów na promocje
Faza wzrostu
Tę fazę charakteryzuje szybka ekspansja sprzedaży - podejmuje się wówczas szereg kroków mających na celu utrzymanie szybkiego rozwoju rynku przez możliwie najdłuższy okres:
doskonali jakość produktu i wyposaża go w nowe cechy oraz doskonali stylistykę
wprowadza nowe modele i produkty uzupełniające
wchodzi na nowe segmenty rynku
zwiększa dostępność produktu i wchodzi w nowe kanały dystrybucji
zmienia reklamę z budującej świadomość względem produktu na kształtującą preferencyjne nast ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz