Strategie sukcesu firmy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie sukcesu firmy - strona 1

Fragment notatki:

Strategie sukcesu firmy: rodzaje, przykłady. - Strategie marketingowe w fazie wzrostu. W tej fazie przedsiębiorstwo podejmuje działania mające na celu utrzymanie szybkiego rozwoju rynku przez możliwie długi okres:
Doskonali jakość produktu i wyposaża go w nowe cechy oraz doskonali stylistykę Wprowadza nowe modele i produkty uzupełniające Wchodzi na nowe segmenty rynku Zwiększa dostępność produktu i wchodzi w nowe kanały dystrybucji Zmienia reklamę z budującej świadomość względem produktu na kształtującą preferencyjne nastawienie klienta do produktu Obniża cenę, aby przyciągnąć następną grupę kupujących wrażliwych na poziom cen   - Strategie marketingowe w fazie dojrzałości. W fazie dojrzałości niektóre przedsiębiorstwa porzucają swoje słabsze produkty. Wolą koncentrować swoje zasoby na bardziej zyskownych produktach i na produktach nowych. Mogą jednocześnie nie doceniać wysokiego potencjału tkwiącego wciąż w produktach starych.
 Możliwe strategie w fazie dojrzałości:
  - Strategie modyfikacji rynku. Zwiększenie częstotliwości użycia Zwiększone jednorazowe użycie Nowe i bardziej zróżnicowane zastosowanie - Strategie modyfikacji produktu. Strategia poprawy jakości , ma na celu zwiększenie wartości funkcjonalnej produktu: jego trwałości, niezawodności, szybkości, smaku. Wytwórcy udaje się często wyprzedzić konkurencję przez wprowadzenie „nowego i udoskonalonego” samochodu, telewizora, robota kuchennego.         Strategia doskonalenia cech ma na celu dodanie nowych atrybutów, zwiększających uniwersalność, bezpieczeństwo lub wygodę stosowania produktu. Nowe produkty kształtują image postępu przedsiębiorstwa. Strategia poprawy stylu ma na celu zwiększenie estetyki produktu. Okresowe wprowadzanie nowych modeli samochodu sprowadza się raczej do konkurencji w zakresie stylu niż konkurencji jakościowej dotyczącej cech produktu. Korzyścią strategii stylu jest to, że może ona nadać rynkowi unikatowy charakter i zapewnić lojalnych odbiorców. - Strategie modyfikacji marketingu-mix. Czy obniżka ceny przyciągnie nowych użytkowników? Czy można spenetrować więcej punktów sprzedaży? Czy należy zwiększyć nakłady na reklamę? Czy powinniśmy wzmocnić promocję sprzedaży, stosując rabaty, gwarancje, konkursy? Czy można rozszerzyć sprzedaż kredytową? - Strategie marketingowe w fazie spadku. Niektóre firmy opuszczają kurczące się rynki wcześniej niż inne. Dużo zależy od barier wyjścia. Nie zawsze jednak trzeba się spieszyć z wyjściem z rynku, ponieważ jest szansa, że pozostaniemy sami na placu boju i zwielokrotnimy zyski. Kathryn Rudie Harrigan wyróżniła pięć strategii możliwych do zastosowania w przedsiębiorstwie działającym na kurczącym się rynku:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz